Lite funderingar/frågor om Botkyrkas trafik...

Startat av virtual1, 09 januari 2015, 11:20:18 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Nu har jag vid flertalet tillfällen i senhöstas/vinter sett Eriksbergsbussar trafikera 740:an - har man beslutat att dela på tjänsterna för linjen, eller är det ngt temporärt? Jag såg också under en dag häromsistens 3783 trafikera linje 707 - är den flyttad, eller var det bara ett tillfälligt inhopp från Nyboda?

Frippe Fribas

Eriksberg har under föregående tidtabell kört enstaka avgångar på 740, men har iom den nuvarande tidtabellen fått betydligt fler. Tror även att Eriksbergs bussar kan skådas på 704 och 710. 3781-83 har flyttat från Nyboda till Eriksberg som kompensation för 6334-37 som återlämnades till sina leasinggivare nyligen.
Från Gubbängen har 3858-59 flyttat till Eriksberg och är således inte någon större nyhet på 740. Något som däremot är nytt från tidtabellsskiftet är att även Eriksberg kör ett antal avgångar på 173:an, tidigare hade Gubbängen "ensamrätt" på den. Eriksbergs 783:a försvinner däremot under sommaren när Nobina tar över Ösmo.

P.Ek

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 09 januari 2015, 22:33:42 PM
Eriksbergs 783:a försvinner däremot under sommaren när Nobina tar över Ösmo.

Då kanske vi istället får se Nobinas Södertäljevagnar på 783an (och kanske även andra Ösmolinjer) i större utsträckning än tidigare. :)

Peter Rost

Även Nyboda kör en morgontur på linje 783. Första avgång 05:33 Södertälje - Nynäshamn.

//Peter

Frippe Fribas

Med en 791:a före och en 861 efter om jag minns rätt.
Tråkigt för Nybodaförarna att "Södertörn runt" försvinner. Jag gissar att även 791:an kan försvinna från Nyboda i och med detta, men det återstår att se hur det blir med det.

Peter Rost