JLT på besök i KLT-län ikväll [Två bilder]

Startat av Tobias, 02 januari 2015, 19:59:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tobias

Ja, detta händer ju ganska ofta numera, att en JLT-målad buss är på besök i KLT-län (Jönköpings resp. Kalmar Länstrafik för de som inte hänger med), och det har ju hänt tidigare också att JLT-målade bussar besökt t. ex Hultsfred på linjen från Vetlanda.

Visar i vart fall två bilder tagna i Vimmerby runt 17.15-tiden i eftermiddags på 'Mercar'.

En av Nilsbuss Mercedes-Benz Citaro (BMJ065) är påväg med linje 35 mot Hultsfred och bakom den står Sönes nya Mercedes Intouro (AUH318) som ska gå på linje 325 mot Nässjö.

Ytterligare en bild på Intouron som väntar på avgång i Vimmerby.
Har även en bildsida med både buss- och tågbilder från 2009-2024. Uppdatering pågår ständigt. Adress: http://www.tobbebilder.se

Sundås

Var trafikledare på KLT ikväll. Ingen rolig eftermiddag/kväll pga alla inställda tåg..

Man kan konstatera att förbindelserna mellan Vimmerby och Eksjö/Nässjö blivit rejält bättre sedan tidtabellsskiftet.

Riktigt snygga bilder :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Walter

Går 325 endast till Nässjö numera eller är vissa avgångar kortade dit? Förr gick den ju Vimmerby-Jönköping och då kunde man se Rasken bussar i Jönköping.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Sundås

Citat från: Walter skrivet 03 januari 2015, 09:41:06 AM
Går 325 endast till Nässjö numera eller är vissa avgångar kortade dit? Förr gick den ju Vimmerby-Jönköping och då kunde man se Rasken bussar i Jönköping.

325 går endast till Nässjö numera men är kraftigt utökad i antal turer. Det var endast en 325 per dag som hela vägen gick till Jönköping.

Som en konsekvens har även linje 74 Vimmerby-Mariannelund dragits in.

Lars-Håkan_E

Trevligt med bilder.

Lite förvånad att Söne valt att köpa Intouro till sådan trafik. det är ju i princip en väldigt avskalad skolbuss tillkommen för att konkurrera prismässigt med billiga produkter från Öst & Asien.

Bussmicke

Gick 74 och 325 parallellt med varann tidigare?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Sundås

Citat från: Bussmicke skrivet 03 januari 2015, 20:17:12 PM
Gick 74 och 325 parallellt med varann tidigare?

Nära på. Tror den hade lite annorlunda sträckning inne i Mariannelund.

Walter

Citat från: Sundås skrivet 03 januari 2015, 11:13:27 AM
325 går endast till Nässjö numera men är kraftigt utökad i antal turer. Det var endast en 325 per dag som hela vägen gick till Jönköping.

Som en konsekvens har även linje 74 Vimmerby-Mariannelund dragits in.

Tack
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!