Huvudmeny

Anno 2014

Startat av Oskar A, 01 januari 2015, 05:41:29 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar A

Så har det även blivit dags för mig att summera det gångna året.

I slutet av januari fotade jag GUB 389 som numera är tagen ur trafik i väntan på försäljning. Serien 386-393 som är från 2006 avyttras i "förtid" pga att de inte längre klarar kraven för Uppsalas miljözon.

Vid fototillfället var GUB 120 hyfsat "ny" som grön efter att ha haft olika reklamfolieringar under flera år.

KR-trafik har under senare tid avvecklat större delen av sin trafik i Uppland. KR 279 verkar dock än så länge vara registrerad på företaget.

Inget speciellt med denna bild mer än att den forne expressen Nobina 5603 lär vara på utgång.

En icke bussrelaterad utflykt i början av maj resulterade ändå i ett fåtal bussbilder, däribland Arriva 7612.

Det stora tågstoppet under försommaren gav nytillskott i många bussfotografers samlingar. Denna östgötska 8700 var en av alla bussar som fick rycka in.

Under en promenad i Linköping i juli dök Veolia 3652 upp.

I samband med semestern blev det en resa till Skåne. Givetvis fotades "Superbussar" men väljer att visa en Solaris istället.

Inte en enda turistbuss hittills i svepet så septemberbilden får bli på en Starliner II tillhörande Sohlberg.

Få kan ha undgått att Keolis fick fortsatt förtroende i Stockholms innerstad och därmed ersattes ett stort antal gamla slitvargar av nya MAN i olika utföranden.

När denna bild togs i slutet av november var linje 111 fortfarande en stadsbusslinje med gröna bussar

Högbergs förvärvade under hösten denna Tourismo som är avsedd för Viking Line-trafiken.

Till sist vill jag passa på och önska alla forumdeltagare ett Gott Nytt 2015.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/