Huvudmeny

Keolis 8502

Startat av j-a, 27 december 2014, 13:45:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

j-a

Ett av Keolis nyförvärv i dalarna

Keolis 8502 vid Lindvallen  27/12-14  med passande regnr ;)

homer

spännande med ledljusrampen på taket, någon som kör eller åker med vagnen får gärna återkomma med rapport om de är nått att ha

Johan B

allan 99

Den är snygg men det är ju samma som omniexpress dom Nobina hade 74xx tror jag men annars är den mycket snygg  ;D ;) 8)
Favorit buss Nobina 2012
Gillat bussar sen jag var liten

Lars-Håkan_E

Citat från: homer skrivet 27 december 2014, 14:58:17 PM
spännande med ledljusrampen på taket, någon som kör eller åker med vagnen får gärna återkomma med rapport om de är nått att ha

Ja det är intressant, dem jag testat har gett största delen ljus strax framför fordonet och haft klen räckvidd jmf med xenon.

Walter

Citat från: allan 99 skrivet 27 december 2014, 17:17:08 PM
Den är snygg men det är ju samma som omniexpress dom Nobina hade 74xx tror jag men annars är den mycket snygg  ;D ;) 8)

Nej verkar inte vara exakt samma. Nobina hade LK360 medan dessa är LK450 så jag tolkar detta som att Keolis har numret större motor. Någon som är mer hemma i Scanias chassibeteckningar får gärna rätta mig.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Johan B

LK360 har den största 5-cylindriga 9-litersmaskinen, som betäckningen antyder på 360 hk. LK450 är bestyckad med en 13-liters 6:a med 450 hk