JoSes Julkalender lucka 24

Startat av Jocke Selling, 24 december 2014, 08:37:36 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

Lucka 24, Julafton
Alla på forumet tillönskas en god jul och ett gott nytt år

Finbussen 1120 fick under förra vintern en välbehövlig ansiktslyftning, när vännerna på Busmarket tog ur vindrutorna och gjorde vid all rost i fronten. Vid omlackerigen passade vi på att återbörda det benvita grillpartiet. Denna snart 45-åriga buss har en del renoveringsbehov, och planen är nya renoveringar under vintern. Något som är kostsamt men nödvändigt för att verksamheten ska fortleva.

Länk till föregående dags lucka:
http://www.omnibuss.se/forum/index.php/topic,64663.0.html

HB

Nu börjar det ta sig i kalendern. Mer SJ-oranget till folket. /Henrik /

Niclas Rosenius

Tack för alla trevliga bilder i årets Julkalender, synd att det nästan är ett helt år till nästa ;-)

//Niclas

Ulf Berlin

Enl en helsida i Färdskrivaren är bussen numera avställd p g av nedslag av Bilprovningen.
Detta ger inga bra vibbar ang underhållet,men hoppas verkligen att vi kan åka med den igen.
Ytterligare en trevlig adventskalender från dig :)/Ulf

Lars-Håkan_E

Citat från: Ulf Berlin skrivet 25 december 2014, 18:03:24 PM
Enl en helsida i Färdskrivaren är bussen numera avställd p g av nedslag av Bilprovningen.
Detta ger inga bra vibbar ang underhållet,men hoppas verkligen att vi kan åka med den igen.

Ja det är ju det Jocke skriver, att nya renoveringar behövs

Björn Forslund

Citat från: Ulf Berlin skrivet 25 december 2014, 18:03:24 PM

SvOf har ägt bussen ungefär 5 år av dess 45 års existens så några antydningar om att vi skulle ha misskött underhållet vill jag inte höra. Järn rostar obevekligen  som alla vet och vi har säkert lagt ut närmare 100 tusen under dessa 5 år på just underhåll.

Ersa

Men som det gäller om alla föreningar i föreningssverige, alltså att man gärna får ha åsikter, men att man hemskt gärna själv får gå med i föreningen och aktivt hjälpa till innan man börjar lägga fram åsikter.

Detta är givetvis ingen kritik mot Ulf eller SvOF, utan är mest en generell iakttagelse, främst gentemot helt andra (ej fordonsrelaterade) ideella föreningar jag engagerat mig i. :)

Ulf Berlin

Citat från: Björn Forslund skrivet 26 december 2014, 00:21:06 AM
SvOf har ägt bussen ungefär 5 år av dess 45 års existens så några antydningar om att vi skulle ha misskött underhållet vill jag inte höra. Järn rostar obevekligen  som alla vet och vi har säkert lagt ut närmare 100 tusen under dessa 5 år på just underhåll.
Men snälla nån...
Jag har ingen som helst anledning att anta något sådant och all heder åt alla som ställer upp i ur och skur för föreningens fordon.
Däremot är jag liite förundrad över att det ska till en helsida i föreningstidningen att upplysa om detta och inte t ex(innan den kom ut)
göra en blänkare om att starta en insamling till 1120 via detta forum ty detta har ju andra föreningar/forumredaktörer redan insett.../Ulf

Björn Forslund

Citat från: Ulf Berlin skrivet 26 december 2014, 22:51:10 PM
Men snälla nån...
Jag har ingen som helst anledning att anta något sådant och all heder åt alla som ställer upp i ur och skur för föreningens fordon.
Däremot är jag liite förundrad över att det ska till en helsida i föreningstidningen att upplysa om detta och inte t ex(innan den kom ut)
göra en blänkare om att starta en insamling till 1120 via detta forum ty detta har ju andra föreningar/forumredaktörer redan insett.../Ulf

Uppropet i Färdskrivaren tillkom efter ett initiativ av en enskild medlem som även gjorde hela sidan själv.  Medlemstidningen når ju alla föreningens medlemmar, även de som inte är nätanvändare.
Tanken är att få in mera pengar för att kunna forcera karossrevisionen som ska fortsätta i vinter.

Om forumiter vill bidra är det givetvis välkommet, PG 196 99 -8 Svenska Omnibusföreningen.  Skriv "SJ 1120" på meddelanderaden.