I väntan på export österut i Kapellskär i lördags [Ett par bilder]

Startat av Tobias, 22 december 2014, 23:02:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tobias

I samband med en kryssning för julbord i lördags från Kapellskär, så fick jag även syn på dessa bussar som stod uppställda just ute i Kapellskär öster om Norrtälje. Antagligen är dessa påväg österöver till nya uppdrag.

F.d Veolia Transport 7318 (SWO 322) och f.d Nobina 2091 (dessförinnan Swebus med samma nummer och innan det, Dalabuss 3954, DMK 970) stod längst fram i raden. De bakomvarande återkommer jag till nedan.

Ytterligare en bild i en annan vinkel på dessa båda.

Jämte Säfflebussarna stod denna inklämd, det är f.d Veolia 7324 (XRR 086) som även den kommer från Ö-vik.

Här stod som sagt även ett par gamla Säfflebussar, och den närmast är f.d Nobina 2016 (samma nummer hos Swebus, och dessförinnan Dalabuss 6968, HDL 993) som rullat i Borlänge.

Lapparna i gamla Dalabussen som sitter vid förarplatsen var inte rörda när denna skickades iväg som synes.

En annan vinkel på gamla Dalabussen där vi även ser en gammal Västtrafikare, och det är f.d Nobina 4997 (och dessförinnan Swebus 4997, SCH 307). Jag gissar att denna har gått i Skövdetrakten tidigare.

Sist en bild på den bakersta bussen i ledet, nämligen f.d Nobina 4790 (tidigare Swebus med samma nummer, RTM 475).
Har även en bildsida med både buss- och tågbilder från 2009-2024. Uppdatering pågår ständigt. Adress: http://www.tobbebilder.se

j-a

Tobias

Har även en bildsida med både buss- och tågbilder från 2009-2024. Uppdatering pågår ständigt. Adress: http://www.tobbebilder.se

Mikael T Nilsson

Hej,

Tack för dessa fina biler! Det stämmer att 4997 tidigare gick i Skövdetrakten. Har för mig att den varit stationerad i både Skövde och Töreboda.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Wetjo

2091 är en etanolare...
Skeppas för att motorn ska plockas, renoveras o resten skrotas?
Eller går den i trafik på andra sidan+

Ersa

Risken/chansen finns att de alla demonteras så snart de når Estland.

Wetjo

Citat från: Ersa skrivet 23 december 2014, 21:42:23 PM
Risken/chansen finns att de alla demonteras så snart de når Estland.

Ingen bland förarna i Borlänge kommer att gråta över 2016...