JoSes Julkalender Lucka 15

Startat av Jocke Selling, 15 december 2014, 06:13:08 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

Lucka 15

Förkylningen från h*****et har slagit till och herr Selling känner sig ynklig, men vi kör på

Omgiven av snö och med domkyrkotornen i bakgrunden. Bussmodellen har väl aldrig tilltalat mig, men jag vet att det finns andra som blir till sig.

Länk till föregående dags lucka:
http://www.omnibuss.se/forum/index.php/topic,64586.0.html

Länk till nästa lucka:
http://www.omnibuss.se/forum/index.php/topic,64600.0.html

Bussförare D

Utseendemässigt är det väl inte mycket att hurra för. Men körmässigt var den ganska bra. Just 268 har jag för mig var ganska bra drag i.
Förare på GUB sedan december 2010

Jacob

Utseendemässigt är den helt fantastisk! Dessutom underbar att åka i.
Särskrivning är en dödssynd!

Ersa

Kortvagnarna med detta utseende i Umeå var inget vidare. Bullriga trots bakmotor, väldigt mycket vibrationer både på tomgång och vid gaspådrag, väldigt dåligt halv- och helljus och obekväm sittställning. Men funkade ändå hyfsat om man höll sig under 35-40 km/t på den trevliga närtrafiken.

Niclas Rosenius

Citat från: Jacob skrivet 16 december 2014, 04:48:06 AM
Utseendemässigt är den helt fantastisk! Dessutom underbar att åka i.

Men inte så roliga att köra speciellt på slutet när dom var riktigt slitna.

//Niclas

Frippe Fribas

I Stockholm blev de ingen större succé och avpolleterades i förtid. Till bussarnas försvar skall det dock sägas att de byggdes om för SL-trafiken vilket orsakade en stor del av problemen. Dock var de lite annorlunda att köra än Scaniorna som utgjorde majoriteten av bussparken i Nyboda vid den här tiden. Jag minns bla att jag tyckte att styrningen var ganska skum, det kändes som om man flöt fram på vägen. Dock minns även jag att flera av bussarna var piggare än Scaniorna. De många dörrproblemen som sades vara ett resultat av SL-anpassningen gjorde dock att flertalet förare inte hade mycket till övers för dessa bussar.

Bussmicke

Har aldrig förstått varför allt måste SL-fieras hela tiden. SL behöver inte uppfinna hjulet på nytt hela tiden. :)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 17 december 2014, 07:28:43 AM
I Stockholm blev de ingen större succé och avpolleterades i förtid. Till bussarnas försvar skall det dock sägas att de byggdes om för SL-trafiken vilket orsakade en stor del av problemen. Dock var de lite annorlunda att köra än Scaniorna som utgjorde majoriteten av bussparken i Nyboda vid den här tiden. Jag minns bla att jag tyckte att styrningen var ganska skum, det kändes som om man flöt fram på vägen. Dock minns även jag att flera av bussarna var piggare än Scaniorna. De många dörrproblemen som sades vara ett resultat av SL-anpassningen gjorde dock att flertalet förare inte hade mycket till övers för dessa bussar.

De som rullade i Stockholm kom väl från Jönköping där de heller inte utgjorde någon succe hos förare, polis eller resnärer.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Björn Ax

Nej dom där var inte roliga att köra. Fula som stryk också.

Ersa

Designen har jag inget emot. Det får gärna vara brutalt och spartanskt för min del, bara det är enkelt att komma åt att t.ex byta glödlampor, samt att det är bra halv- och helljus.
Men i detta fall så var det ju varken eller... Tyvärr.

Björn Ax

Citat från: Ersa skrivet 18 december 2014, 12:47:02 PM
Designen har jag inget emot. Det får gärna vara brutalt och spartanskt för min del, bara det är enkelt att komma åt att t.ex byta glödlampor, samt att det är bra halv- och helljus.
Men i detta fall så var det ju varken eller... Tyvärr.

Nej bra helljus kan man inte säga att dom har. Det var inte ofta man körde på sådana ställen där man behövde använda helljus med dessa bussar i Uppsala men när man väl behövde dom så undrade man om man hade slagit på helljusen. :P