Björks buss i Västerås växer!

Startat av bisquit, 12 december 2014, 22:13:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bisquit

Nyligen blev det offentligt att Björks buss. Köper upp Weidermans buss. Med inventarier och allt. Dvs inledningsvis lär det nog inte komma så många nya bussar i Kumla och dem flesta får behålla sin uniform. Med undantag för Askersund och Laxå som byter arbetsgivare och får nya bussar. Å det är väl knappast någon högoddsare att Weidermans bussar i Askersund och Laxå flyttar till Kumla. Då den trafiken skulle utökas.
http://www.sydnarkenytt.se/kumla/artikel/weidermans-buss-koeps-upp#.VItZGlbMptk

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bisquit

Hej jo det är helt riktigt som du skriver Micke. Söne var tillfrågade initialt men tackade nej enligt vad jag hört. Sen blev Sandarne klara för södra delen. Medans Björks blev inlejda för Kumla. Varpå dem senare uppenbarligen fått ett erbjudande om att köpa hela bussbolaget. Med inkrom och allt. Samt att iaf till en början fortsättningsvis köra under namnet Weidermans buss. Genom detta så slipper personalen byta uniform och söka ny arbetsgivare, för sitt gamla jobb.
Men om jag känner herrarna Weidermans rätt så är nog inte detta det sista vi har sett av dem inom bussbranschen. Som dem fått sedan modersmjölken och vaggan..  8)