Huvudmeny

Dragarbrunn 10

Startat av Janne Rickman, 18 november 2007, 14:47:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Janne Rickman

Swebus 0684 på dragarbrunnsgatan sen sommaren 1997

/Janne

jocke

Dessa bussar var inte så omtyckta i uppsala. Jag åkte själv dagligen med 5an och dessa var ingen höjdare.

Jag minns en vinter då bussen fastnade mitt i st olofsbacken. Alla fick gå ur o hjälpa till o putta på den för att den skulle komma upp.

Skranliga o jävliga.

Men nice bild
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Niklas Bygdestam

Citat från: jocke skrivet 18 november 2007, 16:41:29 PM
Dessa bussar var inte så omtyckta i uppsala. Jag åkte själv dagligen med 5an och dessa var ingen höjdare.

Jag minns en vinter då bussen fastnade mitt i st olofsbacken. Alla fick gå ur o hjälpa till o putta på den för att den skulle komma upp.

Skranliga o jävliga.

Men nice bild

Just den här bussen tillhörde de två bästa av de Volvo-Säffle-led som Swebus körde med i Uppsala. De andra var ännu risigare. Men jag håller med om att Göteborgsbussarna, särskillt de äldre var hemska att åka i. Jag hörde faktiskt många som klagade på att bussarna var risiga. De här skrothögarna gick också på min hemlinje nämligen 7:an. Jag hörde faktiskt folk säga att de ogillade att vi skulle ha stans sämsta bussar och att vissa sa att andra linjer har bättre bussar och varför ska just vi ha dåliga bussar. Alla visste ju inte att det var Swebus som körde vissa linjer och GUB på de övriga. När GUB återtog all stadstrafik så var det ingen som saknade skrothögarna

Dessutom verkar inte Göteborgsbussar falla kräsna Uppsalabor i smaken ;)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

jocke

Hur kom de sig att trafiken "gavs" till swebus under denna korta tid, och hur just de linjerna som gavs bort valdes?
Jag förändrar era liv med detta inlägg

virtual1

O här en världssämst bild på systern en månad innan skrot, ångrar bittert att jag inte bad om tillstånd att komma in på garaget för att få en bättre bild nu  :-/

Niklas Bygdestam

Citat från: virtual1 skrivet 18 november 2007, 21:33:28 PM
O här en världssämst bild på systern en månad innan skrot, ångrar bittert att jag inte bad om tillstånd att komma in på garaget för att få en bättre bild nu  :-/

Intressant att se bild på denna hur den har sett ut efter sin tid i Uppsala! Fanns det något spår kvar i bussen från tiden i Uppsala eller var allting utplånat?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.