Bussar i olika novemberväder 2014 (Arriva & Nobina)

Startat av Mikael T Nilsson, 29 november 2014, 15:00:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer två bilder från 600-linjerna. Först Arriva 8179 på linje 604 mot Arninge. Fr o m mitten av december kommer linje 604 inte längre att trafikera Arninge. Linjen får då ny sträckning norr om Viggbyholm och ny ändhållplats Hägernäs station.

8179 är för övrigt den enda av Norrorts vagnar med reklammålning i aktern. Jag tror det är ett arv från Keolistiden (bussen flyttades från ett annat trafikområde & Keolis till Arriva Norrort under 2014).

Med några dagars mellanrum växlade vädret från tjock dimma...

...till strålande sol (dock med hotande regnmoln i bakgrunden).

Nobina Norrtäljes vagn 5624 ankommer strax Danderyds sjukhus. Jag tror det var tänkt att linje 621 skulle kortas av helt mellan Danderyds sjukhus och Åkersberga stn fr o m mitten av december, men tydligen fattades beslut om att hela linjesträckningen ska vara kvar (Danderyds sjukhus-Åkersberga stn-Vettershaga-Norrtälje).
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

Angående 621 är det som du skriver. Först sades det att den skulle kortas ned till Åkersberga som sydligaste ändhpl, därefter kom ingen information, sedan kunde man läsa i tidtabellerna att linjeutformningen behålls, följt av ingen information. 

Mikael T Nilsson

Citat från: Ersa skrivet 29 november 2014, 15:48:09 PM
Angående 621 är det som du skriver. Först sades det att den skulle kortas ned till Åkersberga som sydligaste ändhpl, därefter kom ingen information, sedan kunde man läsa i tidtabellerna att linjeutformningen behålls, följt av ingen information.

Ja, märkligt att man gick ut med info innan något var bestämt. SL resonerade förmodligen så att 621:an borde ha kvar hela sin sträckning som ett komplement för Ljusteröresenärer som kan ta färjan över till Östanå och därefter ta linje 621 hela vägen till Danderyd. Som ett komplement till Ljusterölinje 626 på helger.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.