Spårvägssällskapet LSN668...

Startat av Tommy E, 29 november 2014, 00:00:00 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tommy E

...dök upp vid Tekniska högskolan denna fredagseftermiddag. En annan hade tur som slutade en kvart tidigare än schemalagt och därmed råkade passera terminalen precis när bussen stod inne... :D Bussen registrerades som "i trafik" samma dag (28/11) i Vägtrafikregistret.

Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

MartinMartin

Citat från: Tommy E skrivet 29 november 2014, 00:00:00 AM
Bussen registrerades som "i trafik" samma dag (28/11) i Vägtrafikregistret.

Vi ställer på dom när dom ska ut på uppdrag och sen ställs dom av igen.
Dyrt med försäkringar på bussar som bara står.

Ulf Berlin

F d LB 428.
Är inte denna var"för ny"för SSS,ty den är bara från`84.../Ulf

yngrot

Härlig bild på en VanHool med  riktiga "hoppande" blinkers  :)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Niclas Wennerlid

Citat från: Ulf Berlin skrivet 30 november 2014, 13:46:51 PM
F d LB 428.
Är inte denna var"för ny"för SSS,ty den är bara från`84.../Ulf

Allt är relativt!!
Vi har ju nyare bussar än så, t.ex ex Nobina 4500 och ex Keolis 5158 som bägge är av årsmodell -98.
Dessutom är Sundqvistaren rent tekniskt en veteranbuss då den är 30 år gammal.

För övrigt en mycket trevlig buss att köra :-)

// Niclas

Tommy E

Citat från: yngrot skrivet 30 november 2014, 15:15:41 PM
Härlig bild på en VanHool med  riktiga "hoppande" blinkers  :)

Tackar så mycket! ;)
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Ersa

Personligen tycker jag inte alls att denna 84:a är för ny, då dylika Alizéer ju inte finns kvar i linjetrafik längre. Dessutom är en äkta VanHool Alizée en buss som verkligen representerat hela Sveriges landsbygds busstrafik genom åren, tillsammans med de olika finska karosserna.

Nu har jag bara förflyttat denna en kortare sträcka i Malmköping en dag för många år sedan, och minnet är lite suddigt, men visst var det "riktig växellåda" på denna, med tillhörande lång golvspak? Då denna började sin bana 1984-02-17 som Linjebuss 428, så det vore nog lite kul om det uppkommer ekonomiska och praktiska möjligheter att lacka om den i Linjebuss blåvita färger framöver. :)