Premiär blåbusslinje 4

Startat av Bussmicke, 21 november 2014, 19:20:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

På min födelsedag av alla, Ersattes linje 54 med linje 4. Jag minns att Besvikelsen var stor när första turen inte var en Blå ledbuss..

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Andra eller tredje turen på linje 4 var första blåbuss ut.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

christian berg

Fint tisdokument. Båda dessa bussar gick i trafik till i våras. 5124 verkar ha ställts av lite tidigare än majoriteten av 51-vagnarna och 5320 var en av de sista röda (omålad) av denna typ och de röda slopades väl inför sommartidtabellens start i år, medan vissa blå blev kvar till i början av augusti.

Hälsningar

Christian B

Robert Brink

Trevliga bilder som vanligt från dig Micke! :) Jag noterar även att hållplatsskylten var bättre på den här tiden. Idag hänger väl bara den gråa tråkiga lådan med nästa avgång i taket. Många ser inte vart hållplatsen är någonstans.

//R

Bernt Talbrant

Citat från: Bussmicke skrivet 21 november 2014, 19:20:00 PM
På min födelsedag av alla, Ersattes linje 54 med linje 4. Jag minns att Besvikelsen var stor när första turen inte var en Blå ledbuss..

Men det var ju i alla fall en trevlig buss på första turen, även om den inte var blå...  :D