Premiär i Hornsberg

Startat av Bussmicke, 21 november 2014, 11:47:55 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Ahh, det är i mitten av 1990-talet och trevlig epok med Scanias främsta kvalitetslågentréfordon, har börjat!

En bild att framöver kunna visa barn och barnbarn då man berättar om tiden då de svenska tillverkarna kunde bygga riktigt bra kvalitetsbussar, och att nedförsbacken började bara 6 år senare. 8)

Lars-Håkan_E

Citat från: Ersa skrivet 21 november 2014, 12:05:22 PM
Ahh, det är i mitten av 1990-talet och trevlig epok med Scanias främsta kvalitetslågentréfordon, har börjat!

En bild att framöver kunna visa barn och barnbarn då man berättar om tiden då de svenska tillverkarna kunde bygga riktigt bra kvalitetsbussar, och att nedförsbacken började bara 6 år senare. 8)

Instämmer! 

Dock har jag bara minimal erfarenhet av efterföljarna som förare, desto mer som passagerare och på andra sätt.

christian berg

Just 5086 verkade vara i bedrövligt skick mot slutet, bl.a saknades en hel stolsrad i bussen bakparti./ Christian B

yngrot

Citat från: Ersa skrivet 21 november 2014, 12:05:22 PM

Instämmer jag med  verkligen roligt se dessa på bild  :)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina