Huvudmeny

Friad bluffchaufför

Startat av Jonas, 20 november 2014, 18:15:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas

yngrot

ja varför ska vi sköta oss när det uppenbarligen går att ljuga hut som helst och ändå gå fri..  Vart är samhället på väg ++???
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

HJP

Citat från: yngrot skrivet 21 november 2014, 19:38:34 PM
ja varför ska vi sköta oss när det uppenbarligen går att ljuga hut som helst och ändå gå fri..  Vart är samhället på väg ++???
Varför vi ska sköta oss, är väl uppenbart. Frågan är varför det går bra ändå  ???

Björn Ax

Citat från: Z skrivet 24 november 2014, 02:28:49 AM
Fortsättning på det hela

http://www.unt.se/omvarld/lastbilsforare-protesterar-mot-dom-3480010.aspx

"En förare från Umeå säger till st.nu att lastbilarna ska parkeras på att trafiksäkert sätt och inte störa trafiken."

he he. Hade det varit i Frankrike så hade dom ställt sig mitt i vägen och blockerat hela vägen. :)

Men det är för jävligt att man ska kunna hävda att man inte visste och klara sig på det sättet.  :(

saurer

Han är väl inte friad i egentlig mening ,utan åtalet är väl nedlagt av någon orsak, kanske för att jobbigt att ha kontakt med myndigheter i Bulgarien och Makedonien
Vad jag förstår så har inte tingsrätten dömt någonting varken för eller emot

Björn Ax

Citat från: saurer skrivet 24 november 2014, 16:27:00 PM
Han är väl inte friad i egentlig mening ,utan åtalet är väl nedlagt av någon orsak, kanske för att jobbigt att ha kontakt med myndigheter i Bulgarien och Makedonien
Vad jag förstår så har inte tingsrätten dömt någonting varken för eller emot

Jo tingsrätten har ju friat honom. Det har ju varit rättegång och allting.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Björn Ax skrivet 24 november 2014, 17:08:57 PM
Jo tingsrätten har ju friat honom. Det har ju varit rättegång och allting.

Det är helt korrekt. Men domen kan ju överklagas till högre instans av åklagaren så saken är inte slutgiltigt klar än.

saurer

Då har jag missuppfattat det hela, lite otydligt i massmedia, vilket brott är han friad ifrån då? olovlig körning  ?  då är man väl ute på hal is!
kommer vi att behöva körkort i framtiden?

Staffan Sävenfjord

Citat från: saurer skrivet 24 november 2014, 20:14:05 PM
Då har jag missuppfattat det hela, lite otydligt i massmedia, vilket brott är han friad ifrån då? olovlig körning  ?  då är man väl ute på hal is!
kommer vi att behöva körkort i framtiden?

Enligt länkad artikel från SVT:
"han friades därmed från misstankarna om såväl brukande av falsk urkund som olovlig körning"

Staffan Sävenfjord

Enligt Radio-ekot är fallet nu överklagat till högre instans. Det har också visat sig att mannen hade ett giltigt makedoniskt körkort för lastbil. Om det även gäller inom EU framgick inte.