H24 rycker ut på linje 81

Startat av Gunnar D, 19 november 2014, 15:34:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gunnar D

Det är eftermiddag 7 jan 1964 och H24 5471 kör ut från Hornsbergshallen för att köra på linje 81 tur 81.
Kanske gick den över till annan linje senare samma eftermiddag.

Mvh Gunnar

roggek

Men det var ingen snygg kollisionsskada mellan blinkers och stötfångaren vid dörrsidan... :o
Annars en fin bild...

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Hasse L

81 tur 81 lämnade Hornsbergshallen 16.07, avgick från hpl SAS-huset på Ulvsundavägen 16.35, ankom till Kristinehovsgatan/Brännkyrkagatan 17.02 och ryckte in 17.12. (I en två år äldre turlista hade samma avgång turnummer 89 och gick över till linje 64E, vars tabell jag saknar.)

På eftermiddagarna kördes bara i denna riktning. Bussarna ska ha skyltats Expresstur / Hornstull - Ulvsunda Industriområde - SAS med "pappskylt" i sidorutan (enligt linjeuppgiften). På bilden verkar det inte stå Hornstull, möjligen Varvsgatan?
Morgonturerna kördes av Brommahallen.

Hasse

Gunnar D

Citat från: Hobgoblin skrivet 20 november 2014, 10:29:01 AM
81 tur 81 lämnade Hornsbergshallen 16.07, avgick från hpl SAS-huset på Ulvsundavägen 16.35, ankom till Kristinehovsgatan/Brännkyrkagatan 17.02 och ryckte in 17.12. (I en två år äldre turlista hade samma avgång turnummer 89 och gick över till linje 64E, vars tabell jag saknar.)

På eftermiddagarna kördes bara i denna riktning. Bussarna ska ha skyltats Expresstur / Hornstull - Ulvsunda Industriområde - SAS med "pappskylt" i sidorutan (enligt linjeuppgiften). På bilden verkar det inte stå Hornstull, möjligen Varvsgatan?
Morgonturerna kördes av Brommahallen.

Hasse

Tack Hasse! Alltid kul att få lite turlisteinfo!

Pappskylten tycks ha texten: Expresstur / Kristinehovsgatan - Ulvsunda Industriområde - SAS samt undre textrad som är oläslig med jag antar är något om motsatt riktning under eftermiddagen.

Mvh Gunnar

Bussmicke

En tur var inte mycket till körning.  Knappast möjligt i dagens slimmade samhälle..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lars-Håkan_E

Citat från: Bussmicke skrivet 21 november 2014, 01:29:01 AM
En tur var inte mycket till körning.  Knappast möjligt i dagens slimmade samhälle..

Är inte direkt ovanligt, för ett antal år sedan fanns det ett blåbussomlopp  i dina gamla hemtrakter :-) på 172 som enbart körde Fittja-Huddinge Sjh på em.

Peter Rost

Enligt SS-kartan trafikerades 81:an vardagar under högtrafik "i mån av behov".

/Peter

Gunnar D

Citat från: Gunnar D skrivet 20 november 2014, 10:46:09 AM
Pappskylten tycks ha texten: Expresstur / Kristinehovsgatan - Ulvsunda Industriområde - SAS samt undre textrad som är oläslig med jag antar är något om motsatt riktning under eftermiddagen.

Enligt "SS Linjeuppgifter" fr.o.m. 27.4.63 lyder den undre textraden "Inga hållplatser på sträckan Wennerbergsgatan - Lillsjöplan".

Citat från: Bussmicke skrivet 21 november 2014, 01:29:01 AM

Kanske inte, men linje 81 lades också ned inför att T-bana 2 (Röd) öppnades för trafik 5 april 1964.

/Gunnar