Huvudmeny

Ny tidtabell i Skåne

Startat av Walter, 17 november 2014, 19:06:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Walter

https://www.skanetrafiken.se/templates/InformationPage.aspx?id=35646&epslanguage=SV

En del förändringar som vanligt. Det jag observerade var att man sätter in fler bussar på L5 i Malmö. Dör skaffade man ju superbussarna just för att man hade för många ledbussar som bildade kolonner.

Max 4 och ESS i Lund får buss var tionde minut redan innan anläggningarna finns på plats.

Och man är tydligare att man vänder sig mot de stora stråken som får mer kapacitet på smålinjernas bekostnad.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Der_löwe

Angående Max 4 och ESS så är det en definitionsfråga. Det jobbar flera hundra personer på plats även om inte anläggningarna är klara.

Cyklisten

Jag ha fått min lilla nästan personliga förändring när det gäller stadsbussen i Eslöv, där linje 2 ska låta oss som jobbar i Malmö åka från Rönnerberga till stationen för att hinna med tåget. Efter alla år av "viskatittapådetmendetärintesäkertattdetgår".

Anders Noren

Citat från: Walter skrivet 17 november 2014, 19:06:41 PM
https://www.skanetrafiken.se/templates/InformationPage.aspx?id=35646&epslanguage=SV
Max 4 och ESS i Lund får buss var tionde minut redan innan anläggningarna finns på plats.

Undrar vad spårvägsmotståndarna har för kommentar till det.

Bussmicke

Citat från: Cyklisten skrivet 18 november 2014, 23:52:37 PM
Jag ha fått min lilla nästan personliga förändring när det gäller stadsbussen i Eslöv, där linje 2 ska låta oss som jobbar i Malmö åka från Rönnerberga till stationen för att hinna med tåget. Efter alla år av "viskatittapådetmendetärintesäkertattdetgår".

Har man lagt om linjen då eller?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Cyklisten

Man har lagt in en tidigare avgång så att man kan byta till tåget mot Malmö, som avgår 5:35. Det var ganska märkligt då de flesta som arbetar i Malmö utanför centrum är tvungna att ta just detta tåg, men hittills var man tvungen att ta sig till stationen på egen hand.