Granbergs Buss expanderar

Startat av LinusG, 10 november 2014, 17:54:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

LinusG

GRANBERGS BUSS EXPANDERAR!

Granbergs Buss förvärvar samtliga aktier I Brändöbussen AB, Luleå. Överlåtelsen sker den 1 december.
Brändöbussen är ett gammalt välkänt och anrikt bussföretag som verkat i Luleå sedan starten 1953. Bolaget grundades av Elof Carlsson. 1978 bytte företaget namn till Brändöbussen och Jan Erik och Marianne Björklund blev nya ägare. Bolaget ägs idag av sonen Johan Björklund. Bolaget innehar ett 10-tal bussar och kör linjetrafik, skoltrafik samt beställningstrafik gentemot föreningar, företag och privatpersoner.
Granbergs Buss blev åter ett norrbottniskt privatägt företag i mars 2013 då en ägarkonstellation bestående av Linus, Mats, Lars-Erik och Johan Granberg samt Boo Lindroth köpte bolaget av Veolia Transport AB. I oktober 2013 förvärvade bolaget Arvidsjaur Trafik AB av Centrala Buss AB och nu gör man ytterligare ett förvärv genom köpet av Brändöbussen AB.

- Förvärvet av Brändöbussen passar oss väldigt bra och är helt i linje med våra offensiva expansionsplaner. Vi får nu en lokal närvaro i länets största stad. Vi kommer nu att finnas etablerade i tre av de fyra orterna inom fyrkanten, nämligen Älvsbyn, Piteå samt nu Luleå. Förutom dessa orter finns vi även etablerade i Arvidsjaur. Vi är väldigt stolta och glada över att få förvärva ett så välrenommerat och välskött företag som Brändöbussen och vi ska vårda det på bästa sätt. Efter förvärvet av Brändöbussen förfogar vi över en bussflotta på 42 bussar placerade på fyra orter säger Boo Lindroth, Styrelseordförande i Granbergs Buss.

- Det är med blandade känslor jag nu säljer vårt anrika familjeföretag. Att få chansen att sälja till ett annat familjeföretag som vill utveckla sin verksamhet gjorde att jag tog det beslutet. Eftersom det är mina föräldrar som byggt upp bolaget under lång tid, frågade jag dem vad de tyckte och de gav sitt godkännande, om inte hade det inte känts bra. Granbergs tar över all personal så det blir ingen skillnad för dem. Jag önskar Granbergs Buss all lycka i framtiden säger Johan Björklund.
För mer information tag kontakt med Linus Granberg, VD Granbergs Buss 0960-132 24 eller Johan Björklund 070-579 33 24.

Taunusch

Stort lycka till - men expandera lagom!  :)

Bussmicke

Behåller man bolaget som ett eget bolag eller integreras det i Granbergs Buss?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

LinusG

Det kommer att behållas i eget bolag

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bussmicke

Gick inte Arvidsjaur Trafik upp i Granbergs? Har för mig att jag har sett en sån buss i Skellefteå.

Skickat från min SM-T805 via Tapatalk

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.