Huvudmeny

Nobina 5612 i Nyköping

Startat av Bussmicke, 10 november 2014, 12:56:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Står ett gäng fd. Dalabussar i Katrineholm men denna är så vitt jag vet den enda i trafik i denna färg.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

j-a

AdmirT

Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

allan 99

Favorit buss Nobina 2012
Gillat bussar sen jag var liten

Walter

Citat från: allan 99 skrivet 11 november 2014, 06:24:30 AM
de är väl i Sundsvall 5595 5596 5597

Vad har Sundsvalls bussar med katrineholm att göra?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Citat från: AdmirT skrivet 10 november 2014, 23:27:11 PM
Ja Micke det får du gärna dela med dig...

Den enda i trafik i Sörmland i denna färg skulle det vara.
Jag kollade aldrig vilka som stod där i Katrineholm.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

AdmirT

Citat från: j-a skrivet 10 november 2014, 21:59:00 PM
Och dom andra är??

Tålamod till i morgon då för jag åker till Katrineholm i morgon är det tänkt :)

Peter Andersson

Citat från: Bussmicke skrivet 10 november 2014, 12:56:42 PM

Står ett gäng fd. Dalabussar i Katrineholm men denna är så vitt jag vet den enda i trafik i denna färg.

Fin bild på en föredetta halläning  :)

MVH Peter

John P

Citat från: Peter Andersson skrivet 11 november 2014, 18:27:21 PM
Fin bild på en föredetta halläning  :)

MVH Peter

Ja och sedan Västergötland ( Trollhättan), Dalarna och nu så Sörmland, en riktigt nomad alltså ! :)
Är detta en buss som ska bli där permanent, eller är det en mer tillfällig lösning tills något nyare kommer  ?
I vilket fall så är det nog inte osannolikt att detta var den sista gången bussen flyttades, nästa anhalt blir nog någon stans i utlandet, eller skroten ?
Bussförare på Nobina Trollhättan.

Jimpan

CitatÄr detta en buss som ska bli där permanent, eller är det en mer tillfällig lösning tills något nyare kommer  ?

Bra fråga. Tills alldeles nyligen har även 6201 och 6208 rullat i Nyköping under högtrafik, främst som skolbussar men de verkar inte vara kvar!? Även dessa var Dala-vita.
Huruvida några nya har tillkommit har jag ingen koll på, men ska hålla ögonen öppna.
Borde ju vara så att behovet ökar och inte minskar när vi nu kommer till den kalla och hala årstiden!?

Frank Persson

Bussmicke

6201+6208 rullar som vilken annan som helst fick jag intrycket av oss de är gröna
//Bussmicke.

Mikael T Nilsson

Tack för en mycket diggabel bild!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

AdmirT

Citat från: j-a skrivet 10 november 2014, 21:59:00 PM
Och dom andra är??

Det handlar om dessa individer, före detta Skaraborgsbussar i 59xx som även rullat i Dalarna:
UCC484
UCC494
ULF318
ULH155
ULH895
ULH755
ULH145
ULH975
ULH775

Med all sannolikhet ska dessa inom en snar framtid lackeras om till Sörmlandslacken och ersätta vissa vagnar i detta län...

Walter

Citat från: AdmirT skrivet 12 november 2014, 11:10:42 AM
Det handlar om dessa individer, före detta Skaraborgsbussar i 59xx som även rullat i Dalarna:
UCC484
UCC494
ULF318
ULH155
ULH895
ULH755
ULH145
ULH975
ULH775

Med all sannolikhet ska dessa inom en snar framtid lackeras om till Sörmlandslacken och ersätta vissa vagnar i detta län...

Är 5947, UCC434 numera grön?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!