I en annan del av staden....

Startat av Mr H, 09 november 2014, 17:29:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr H

...också november för 45 år sedan. En av Hammarbys Büssingar/H32 för beställningstrafik/Muskötrafik har fått hoppa in på linje 192.
Kommer ihåg att förarna hatade linje 192 på den tiden i lördagstrafiken. Cirka fem minuters regleringstid vid Sockenplan där det fanns åtminstone  en korvkiosk och lite liv och rörelse. En kort körning och sedan 25 minuters regleringstid vid Partihallarna vilket område var totalt ödsligt på lördagar! Märklig lågtrafikdestination förresten "Årsta Södra". Egentligen så vände linjen ju vid Storsjövägen.

Mr H

Gunnar D

Citat från: Mr H skrivet 09 november 2014, 17:29:31 PM
...också november för 45 år sedan. En av Hammarbys Büssingar/H32 för beställningstrafik/Muskötrafik har fått hoppa in på linje 192.

Intressant, H32 på linje 192 har jag aldrig sett tidigare!
Nov 1969...skrämmande länge sedan...men ändå lätt att minnas...

/Gunnar

Mr H

Citat från: Gunnar D skrivet 09 november 2014, 18:44:42 PM

/Gunnar

Tror att de få H32 som fanns i Hammarby vid den tiden främst gick på Muskötrafiken.
Kan inte påminna mig att jag sett någon bild eller ens hört någon prata om H34 i
Muskötrafiken. Frågan är om det ens skulle ha varit tillåtet då de saknade färdskrivare?

Kände också det där med tidsfaktorn... :o

Mr H

Mr U

Fint tidsdokument. Där bussen står finns idag en thairestaurant, modell gatukök. Möjligheten att köra runt det lilla parkområdet som avgränsas av Sockenvägen och Enskedevägen försvann i början av 90-talet då Sockenplan fick en ansiktslyftning och gång- och cykelbanor fick företräde framför bilar och bussar i anslutning till parkområdet.

Bussmicke

Citat från: Gunnar D skrivet 09 november 2014, 18:44:42 PM

/Gunnar
En annan låg i barnvagn då..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Rost

Mycket trevligt!

Lite "udda" med Büssing på 192:an. ;)  Nyligen såg jag en bild på en H34 på linje 195 - tagen vid hållplats Karusellplan.

/Peter

Mr H

Citat från: Peter Rost skrivet 10 november 2014, 07:29:19 AM
Mycket trevligt!

Lite "udda" med Büssing på 192:an. ;)  Nyligen såg jag en bild på en H34 på linje 195 - tagen vid hållplats Karusellplan.

/Peter

En gång i tiden så fanns det en em.tur från Hammarby på linje 195E som utgick från Nybodahemmet (eller vad hpl nu heter?) mot Högdalen. Ibland skyltades den utan prefix då den gick hela vägen till ändstationen.

Mr H

Peter Rost

Citat från: Mr H skrivet 10 november 2014, 08:18:18 AM
En gång i tiden så fanns det en em.tur från Hammarby på linje 195E som utgick från Nybodahemmet (eller vad hpl nu heter?) mot Högdalen. Ibland skyltades den utan prefix då den gick hela vägen till ändstationen.

Mr H

På så vis. H34:an på bilden jag nämnde körde i riktning mot Liljeholmen, tagen år 1969. Hållplatsen för dåvarande 195/165 efter Liljeholmen mot Högdalen är Elektravägen.

/Peter

Gunnar D

Citat från: Peter Rost skrivet 11 november 2014, 08:19:47 AM
På så vis. H34:an på bilden jag nämnde körde i riktning mot Liljeholmen, tagen år 1969. Hållplatsen för dåvarande 195/165 efter Liljeholmen mot Högdalen är Elektravägen.

/Peter

Kan du visa bilden, tack?

Första hållplats efter Liljeholmen var Svandammsvägen.

Mvh Gunnar

Peter Rost

Citat från: Gunnar D skrivet 11 november 2014, 08:32:31 AM
Kan du visa bilden, tack?

Första hållplats efter Liljeholmen var Svandammsvägen.

Mvh Gunnar

Visst!

Scrolla nedåt - andra bilden av fem, på 195. - Den är aningen lite suddig.

http://sl.ifokus.se/articles/51ba2fa9ce12c448b1000446-sl-busslinje-195

Mr H

Jag har en bild på en H34 på turen som utgick från Svandammsvägen men jag har inte hunnit scanna in den ännu.
Var lätt att plåta efter skoldagen på Brännkyrka gymnasium! Håll tillgodo med denna bild på H34 4318 på linje 195
så länge vid eller på ja var förresten?

Mr H

Gunnar D

Citat från: Mr H skrivet 11 november 2014, 17:05:46 PM
Jag har en bild på en H34 på turen som utgick från Svandammsvägen men jag har inte hunnit scanna in den ännu.
Var lätt att plåta efter skoldagen på Brännkyrka gymnasium! Håll tillgodo med denna bild på H34 4318 på linje 195
så länge vid eller på ja var förresten?

Mr H

Kul att se denna bild!
Jag gissar på Liljeholmen!

Mvh Gunnar

Mr H

Första pris direkt!
Står väl inne i nuvarande Galleria då!

:D
Mr H

Peter Rost

Tack för ytterligare en trevlig bild, Mr H.  :)

/Peter

John

Hej 4178 hade inte färdskrivare för beställningstrafik. 4151-4165 hade detta.

John.