Huvudmeny

Två Mercedes i Malmö

Startat av Hasse L, 09 november 2014, 16:44:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

WZH 775 - en tillfälligt lånad buss? Foto den 7 november.

RAH 973 - inte så vanligt med tvåaxliga bussar i regiontrafiken, väl? Foto den 7 november.
Den fick inte riktigt plats mellan stolparna, ber om ursäkt.

Lars-Håkan_E

Citat från: Hobgoblin skrivet 09 november 2014, 16:44:51 PM

WZH 775 - en tillfälligt lånad buss? Foto den 7 november.

Den och ett antal andra inlånade för att ersätta Volvoleder som drabbats eller befaras ha drabbats av sprickor i ramarna/karossen

AdmirT

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 09 november 2014, 17:30:21 PM
Den och ett antal andra inlånade för att ersätta Volvoleder som drabbats eller befaras ha drabbats av sprickor i ramarna/karossen

9 st nämligen. Bildreportage kommer ikväll/inatt när jag kommer hem från jobbet. :)
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Cyklisten

Men det är ju linje 34 och inte 3 som är drabbad ;)

Walter

Citat från: Cyklisten skrivet 09 november 2014, 18:31:15 PM
Men det är ju linje 34 och inte 3 som är drabbad ;)

Vet att Skånetragiken gick ut med att de drabbade bussarna bara trafikerade L34. Dock är det väl smidigare att låta L3 ha korta och L34 leder om det nu är brist på de sistnämnda. Det är ju först nyligen man börjar tursätta leder på L3 då man fick fler tillgängliga.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Cyklisten

Det lustiga var att senast i fredags fick jag en bild på en 7700A på 3:an under mina 20 minuter vid Värnhemnstorget... nu vet jag inte vilken linje som behöver ledbussar som mest, men troligen inte ringlinjen.

Walter

Citat från: Cyklisten skrivet 09 november 2014, 20:39:48 PM
Det lustiga var att senast i fredags fick jag en bild på en 7700A på 3:an under mina 20 minuter vid Värnhemnstorget... nu vet jag inte vilken linje som behöver ledbussar som mest, men troligen inte ringlinjen.

När L5 fick nya bussar fick L3 fler leder som då blev över.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!