Brist i kassan

Startat av Nisse Bökelund, 31 oktober 2014, 15:49:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

HJP

Härliga spårvägsmiljöer!
Tack för den länken  :)

Ulf Berlin

Trevligt inlägg,Nisse :)/Ulf

Gunnar D

Bra film, lätt att ryckas med! Lite störande var väl bristande kontinuitet vad gäller bussarna i scenerna.
Mitt minne är annars att det var bättre att ha för lite i kassan än för mycket.

/Gunnar

HJP

Jag reagerade lite på den töntiga upplösningen, på dramat. Men det kanske passade i tiden.
Annars fann jag det anmärkningsvärt, att man gjorde kontroller på det sättet. Jag råkade ut för det, en gång, när jag satt reserv i Nybodahallen. Jag vill minnas att jag hade en brist på 25-30 kronor. Jag lade omgående i pengarna, och kontrollanten var nöjd. Senare visade det sig, att jag hade pengarna i ett myntrör (heter det så?), i mitt skåp, vid Liljeholmen. Jag hade således ingen brist. Egentligen borde kontrollerna göras där skåpen finns, så att man kolla "på riktigt".

AGR

I BKH på 60talet  så blev man avlöst på linjen vid Brännkyrkahallen för kassakontroll. Det var de som hade fast reservtjänst som löste av för en halvsläng. För att undvika problem för den yngre personalen så hade reserverna ett kuvert med pengar att låna ut vid behov.
Mvh AGR

Mr H

Citat från: AGR skrivet 02 november 2014, 08:27:45 AM
I BKH på 60talet  så blev man avlöst på linjen vid Brännkyrkahallen för kassakontroll. Det var de som hade fast reservtjänst som löste av för en halvsläng. För att undvika problem för den yngre personalen så hade reserverna ett kuvert med pengar att låna ut vid behov.
Mvh AGR

Kunde man ha fast reserv? Vad bra de ska ha blivit på SS/SL husspel Kille! Haha underbart med kuvertet! På tx Liljeholmen använde vi lunchkupongerna som "utjämningsbidrag"! På Liljeholmen fanns det en kille som var behörig för både buss och t-bana och han fick ju alltid sitta reserv förstås! Men så var han bra på Kille också!

Mvh
Mr H