BSS terminal Skanstull februari 1969

Startat av Mr H, 25 oktober 2014, 19:58:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr H

När jag scannade en bild åt vår ordförande Björn så hittade jag en bunt gamla Instamaticbilder som jag tyckte var intressanta! De steg avsevärt i kvalité med med hjälp av scannern. Nu är ju vi i första hand en
bussförening, och inte en fotoförening, så jag tycker med den inriktningen att även bilder som inte är helt fullgoda kan vara av värde att visa, speciellt om de har ett budskap för vår inriktning...bussar!

Håll tillgodo med en bild på blivande SL H65B 7373 på Ringvägen när den i februari 1969 skall ta en tur till Handen.
OBS BSS-emblemet uppe till vänster i bild!

Mr H

Ingwar Åfeldt

Oj, verkligen en minnesväckande bild! Tack för den! Påminner mig om mina två år som busskonduktör vid BSS i början av 60-talet. Redovisning av kassan skedde på kontoret vars dörr syns vid bussen. Fast då var ju bussarna vända åt andra hållet (vänstertrafik).

M v h
Ingwar

Gunnar D

Är detta samma kontor för gods/personalutrymme etc som fanns 1972 för 700-linjerna ner mot Södertörn/Nynäshamn?

/Gunnar

HJP

Citat från: Mr H skrivet 25 oktober 2014, 19:58:34 PM
....jag tycker med den inriktningen att även bilder som inte är helt fullgoda kan vara av värde att visa, speciellt om de har ett budskap för vår inriktning...bussar!
Du har helt rätt! En bild behöver inte vara av bästa tekniska kvalitet, för att ha ett stort värde. De enkla instamatickamerorna, bidrog till att mycket dokumenterades, som annars skulle ha varit glömt.
Din bild är ett bra dokument, från en svunnen tid, och en totalt förändrad plats. Detta är väl samma plats som jag vände med 54:an på? Då vanligen med H31 och H33, till höger, utanför bild.

Mr H

Hej HJP!

Ja det där du säger är ett sanningens ord! Jag skulle inte vilja vara utan ett tidsdokument som visar för mig
något intressant bara för att skärpan är dålig! Tycker inte att vi ska ha den inriktningen på vårt forum!

Jodå det är "om hörnet" som du vände med H31 och H33. Tror jag har något därifrån att lägga ut
i kväll om du kan hålla tillgodo med H35 på linje 54!  :D

Många hälsn
Mr H

HJP

Citat från: Mr H skrivet 27 oktober 2014, 11:56:04 AM
Tror jag har något därifrån att lägga ut
i kväll om du kan hålla tillgodo med H35 på linje 54!  :D
H35 är inte det sämsta. Jag håller gärna tillgodo med en sådan  :)

Björn Forslund

Härlig bild på en fräsch CF med cykelställ och destrulle i behåll!
Visa gärna mera BSS, Hasse!