I väntan på bussen i Västerhaninge, hösten 2005.

Startat av Kristian, 25 oktober 2014, 18:10:27 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kristian

Mina första digitala bussbilder. Tagna när jag var på hemväg från gymnasiet en höstdag 2005 och det är Busslink för hela slanten. :) Hoppas att kvaliteten kan ursäktas.

4508.

5434.

7109.

Hemfärd med 4510.

Ulf Berlin

Trevligt.
Känns som det vore igår,men tiden går fort(nu för tiden)/Ulf

Matte

Å 5434 den har man kört många gånger. Riktigt trevlig vagn att köra.

Robert Brink

Trevliga bilder! Hamnade 4510 i Råsta på slutet, eller har jag blandat ihop den med någon annan fd Swebus individ? För vi fick dit en pigg Volvo B10M från Ösmo.

//R

P.Ek

Citat från: Robert Brink skrivet 27 oktober 2014, 17:15:14 PM
Trevliga bilder! Hamnade 4510 i Råsta på slutet, eller har jag blandat ihop den med någon annan fd Swebus individ? För vi fick dit en pigg Volvo B10M från Ösmo.

//R

Trevliga bilder säger jag också. :) Fd Keolis 4033, en Volvo B10BLE, slutade sina dagar i Råsta omkring hösten 2011 efter att ha rullat i Ösmo. Inte den du tänker på? Keolis 4505-10 hamnade i Roslagen efter Ösmo, några av dem i Norrtälje och några av dem i Täby.

Angående Keolis 4033 rullar den numera i innerstan i form av en blå MAN-ledvagn. ;)

Nico

Citat från: Robert Brink skrivet 27 oktober 2014, 17:15:14 PM

//R

Hittar inga noteringar nu, men tre av 45-vagnarna hamnade i alla fall först i Råsta vill jag minnas och jag har för mig att det då var 4508-4510. Jag brukade ofta ha dem (även fast man egentligen inte fick) på mina fasta 592:or. De hade ju en större motor om jag inte fick fel information och var mycket trevliga att köra.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman