Huvudmeny

Modellbussar!

Startat av Jonas Sandqvist, 17 november 2007, 15:40:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Sandqvist

Dessa tjusiga bussar rullar dagl. i Berlin. Skalan är 1:87 o tillverkaren är Rietze. Busstypen är Man Lion City - tveklöst grannaste bussdesign jag har sett  :D.

Neko

O trevliga var de att åka med oxå. :)
Jägermeister-bussen var snyggast!! :D

Andreas Ljungqvist

Där har vi de små liven, mycke snyggt.. Kan hålla med om att Lino's City är en mycke snygg desig.. Denna modell dock med tillägget "DD" Särskillt framtagen i samarbete med BVG som vad jag förstått haft en lååång tid av samarbete med MAN...

bjalle

Fräcka kärror hos Sandqvist Transport AB  ;D

Snygga var de iaf

Lulebjörnen

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 17 november 2007, 16:48:55 PM
Där har vi de små liven, mycke snyggt.. Kan hålla med om att Lino's City är en mycke snygg desig.. Denna modell dock med tillägget "DD" Särskillt framtagen i samarbete med BVG som vad jag förstått haft en lååång tid av samarbete med MAN...
MAN und Büssing aller Art kan man studera på www.traditionsbus.de

Någon Mercedes har smugit sig in för ordningens skull men det verkar vara en Volvo-fri zon  :)...

Jonas Sandqvist

Tack ska ni ha! Enkelvagnen ni ser på de sista bilderna är en MAN DN 95. Levererades 1995 i 80 exemplar till BVG. Modellen är också från Rietze och är deras senaste bussnyhet. Vi får hoppas att dom fortsätter tillbaka i produktionen till MAN D 89, SD 200 osv.

Lulebjörnen

Citat från: Jonas Sandqvist skrivet 17 november 2007, 15:40:03 PM
Dessa tjusiga bussar rullar dagl. i Berlin. Skalan är 1:87 o tillverkaren är Rietze. Busstypen är Man Lion City - tveklöst grannaste bussdesign jag har sett  :D.
Dax att handla upp sig på ett par MAN igen. Råkar du ha beställningsnumret från Rietze på vagnen 3099?

Sen är det nog dax att åka till IKEA och köpa ett till bussgarage oxå  :o...

Jonas Sandqvist

Hallå! Eftersom det är en specialmodell är den i princip slutsåld! Där ligger en på ebay! 40 spänn i frakt är inte så blodigt!

http://cgi.ebay.de/Rietze-Stadtbus-MAN-Lions-City-DD-BVG-Berlin_W0QQitemZ290179361394QQihZ019QQcategoryZ99908QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem

Lulebjörnen

Sundås

Jag var i Berlin i början av november, och fick beskåda dessa bussar, även i Jägermeister-lackeringen. Dock blev inga bilder tagna..
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

yngrot

Är det nån som har bild på de stora :)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina