Förare som slår med batong

Startat av eldani, 22 oktober 2014, 18:02:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

eldani

pegee

Intressant film. Men jag skulle vilja veta om föraren har någon form av nödknapp/polisknapp?
När han stannar bussen är polisen redan på  plats och man ser i bakgrunden hur ytterligare en MC-polis
kör fram.

Vi har ju också en nödknapp i våra bussar, men om polisens svar när man trycker på den är väl
synnerligen tveksamt här hemma.
Började köra tung trafik 1968. GDG sedemera Swebus på 70-talet. Linjebuss fram till sekelskiftet. Sedan några år med lastbil. Har lämnat linjetrafiken till förmån för charter i stället.

Björn Ax

Citat från: pegee skrivet 22 oktober 2014, 18:35:07 PM
Intressant film. Men jag skulle vilja veta om föraren har någon form av nödknapp/polisknapp?
När han stannar bussen är polisen redan på  plats och man ser i bakgrunden hur ytterligare en MC-polis
kör fram.

Vi har ju också en nödknapp i våra bussar, men om polisens svar när man trycker på den är väl
synnerligen tveksamt här hemma.

Nu vet jag inte hur det är i det landet men här brukar ju nödknappen vara en prioriterad signal till trafikledningen som man tillhör. Jag vet ingen som är kopplad direkt till polisen.

Ersa

Seriös tidning där kommentatorn kallar tjuven för "klanten"? Skräptidning... >:(

I Sverige är det som tur är inte aktuellt att klämma fast folk i framdörren, medan föraren slår dem med batong under färden.