SJ bussar i Gislaved

Startat av Peter Öden, 19 oktober 2014, 17:10:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Öden

Hej !

Här kommer en bild från Bengt-Olov Turesson som är tagen i Gislaved 1974-75.
Pojken vid 1421 är hans son Kent som är delägare i LK-Buss i Laholm.

Mvh Peter Ö

Walter

Mycket trevligt. När fördes Gislaved från Halmstad till Jönköpingsdistriktet?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Mr U

Citat från: Walter skrivet 19 oktober 2014, 19:06:56 PM
Mycket trevligt. När fördes Gislaved från Halmstad till Jönköpingsdistriktet?

1976 var det väl.

Kent T

Vad kul att se den bilden! Det var alltid stor lycka när jag fick följa med pappa och åka med 1421! Särskilt när den gick på söndagsturen till Göteborg! Lika stor var besvikelsen när bussen försvann till Halmstad när Gislaved började att tillhöra Jönköping runt 1975. Efter att 1421 försvann fanns det bara frontmotorbussar kvar tills 1976 då buss 1515 kom. Fast det var ju en Volvo, inte alls lika kul.....
1515 fanns faktiskt kvar i Gislaved när jag började min busskarriär 1988, så den körde jag ganska många gånger.

Mikael Blom

Citat från: Kent T skrivet 19 oktober 2014, 20:44:06 PM
Vad kul att se den bilden! Det var alltid stor lycka när jag fick följa med pappa och åka med 1421! Särskilt när den gick på söndagsturen till Göteborg! Lika stor var besvikelsen när bussen försvann till Halmstad när Gislaved började att tillhöra Jönköping runt 1975. Efter att 1421 försvann fanns det bara frontmotorbussar kvar tills 1976 då buss 1515 kom. Fast det var ju en Volvo, inte alls lika kul.....
1515 fanns faktiskt kvar i Gislaved när jag började min busskarriär 1988, så den körde jag ganska många gånger.

Helt underbar bild! Dessvärre saknar jag erfarenhet av att köra dessa bussar bortsett från den längst bort. En titt i mina noteringar ger att den framfördes av undertecknad sista gången 24 jan 1984, då på skolturer i Bankeryd. 1515 körde jag också några gånger, sista gången 9 jun 1989 Gislaved-Jönköping. Ack ja, tiden går och jag saknar den... :)

Micke