Huvudmeny

En liten stund i Sala

Startat av Mikey, 15 oktober 2014, 19:11:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikey

Ja, så mycket mer än vad rubriken säger finns väl inte att tillägga. 7 bilder tog jag i eftermiddags:

Silverlinjen körs nu av OmniLink i stället för Volvo B10BLE som vid mitt senaste besök för lite drygt 1,5 år sedan. Ytterligare 2st Scanior sågs på regionlinjer.

De två klassikerna tuffar dock fortfarande på, här VL642...

... Och VL643. Vet någon om de gamla ledvagnarna 825 och 826 fortfarande är i linjetrafik?

Två Solarisar:

Och sedan två lite annorlunda bussar som gick på linje 64 och 66. Har man lejt ut dessa linjer till underentreprenörer, eller har VL själva inte nog med vagnar efter den senaste tidens massutrotning av Volvo B10BLE? Jag hade i alla fall fått för mig att VL körde all trafik i Sala i egen regi sist jag var där...

Det var det. :)

Peter Öden

Hej !

Tack för trevliga höstbilder !

Mvh Peter Ö

Svenn Erik Nielsen

Hej alle

Är der nogon som har en aktuel lista over bussarna.

Svenn Erik

Bussmicke

Intressant,  jag får väl ta en tur dit vartefter
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bussfan

Bussmicke

Vilka Scanior rullade på regionlinjer?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikey

Tackar!

Citat från: Bussmicke skrivet 16 oktober 2014, 21:47:20 PM
Vilka Scanior rullade på regionlinjer?

310 var en av dem. Den andra hann jag tyvärr inte notera nummer på.

groenis

Axelsson och Västanhede kör väl skoltrafiken?

/Lennart

Sundås

Så Silverlinjen finns på fler ställen..  :D
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Niklas Bygdestam

Citat från: Mikey skrivet 15 oktober 2014, 19:11:45 PM

Silverlinjen körs nu av OmniLink i stället för Volvo B10BLE som vid mitt senaste besök för lite drygt 1,5 år sedan. Ytterligare 2st Scanior sågs på regionlinjer.

Det skulle vara roligt att få provköra en tvåaxlig gas-OmniLink och få jämföra denna med de gas-OmniLink vi har i UL-trafik med boggi. Antagligen skulle jag nog märka lite skillnad mot vad jag är van vid :)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Svenn Erik Nielsen

Hej Igen

Ingen som kan hjälpa??

Hej alle

Är der nogon som har en aktuel lista over bussarna.

Svenn Erik