NOW - en kortlivad norsk historia [Länkar + Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 12 oktober 2014, 00:39:28 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Den 28 juli i år startade NOW (Norwegian on wheels) busstrafik på sträckan Notodden-Kongsberg-Drammen-Oslo-Oslo Airport/Gardermoen med bussar av typen Mercedes Benz Sprinter för 20 personer. Denna kördes från början i kvartstrafik men nu i oktober var det 20-minuterstrafik en stor del av dygnet, resterande del med timmestrafik. Igår lördag ställdes trafiken plötsligt in och det ska enligt vad som framkommit bero på att företaget försatts i konkurs.

NOW:s hemsida      Tidtabell NOW

NOW:s Facebooksida

Telen: Innstiller alle avganger



NOW 7 på Sam Eydes gate i Notodden den 16 september i år.


NOW 6 i korsningen Heddalsvegen-Telegata i Notodden samma dag.

Jan

Det är svårt att driva och konkurrera med redan befintliga företag som kör till flygplatserna. De sista åren har olika företag fått lägga ner i Norden.
I branschen 37 år

1896

Kul att du fångat Y1:an. Vad jag förstår så är det bara 1331 och denna som går i "riktig" trafik i Norge.  :)

Bernt Talbrant

Citat från: Kung Vasa skrivet 12 oktober 2014, 17:21:22 PM
Kul att du fångat Y1:an. Vad jag förstår så är det bara 1331 och denna som går i "riktig" trafik i Norge.  :)

Ja det var för att åka och dokumentera dessa båda som jag besökte bl a Notodden. Trafiken på Bratsbergsbanen hänger ju på en skör tråd. Det blev lite bussar också som bonus - fler bilder på sådana kommer förhoppningsvis upp här framöver.

The Boxer

#4
Oseriöst företag ut i fingerspetsarna!

  • flat lön följer inte bussbranschavtalet.
  • Aggressiva på hållplatser, var o fiskade i andra företags köer på bussteminalen, attackerade passagerare som "såg vilsna/tveksamma ut"
  • På en hållplats slängde deras inkastare in passagerares väskor utan att fråga.
  • Nya grepp och initiativ välkomnas för branschens utveckling, men "folkeskikk" som norsken säger.
+ namn/designstrid med Kjos-Norwegian, som dom antagligen skulle förlora.