Ett par bussar på Roslagsbaneersättningen [Ett par bilder]

Startat av Tobias, 08 oktober 2014, 00:27:50 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tobias

Har inte sett sådär drösvis många bilder från ersättningstrafiken som fortfarande pågår för Roslagsbanans Österskärsgren (ja, även Kårstagrenen), så här kommer ett par, närmare bestämt 13 st bilder från i söndags när jag var i området. :)

F.d Nobina 5034 (RDU 571) rullar fram från ena uppställningsplatsen mot hållplatsen vid Galoppfältet.

Samma buss släpper på passagerare vid Galoppfältet och skall strax avgå mot Österskär som linje 28M.

Framme vid ändhållplatsen Österskär. Snart dags för bussen att åka tillbaka mot Galoppfältet.

Här har man avgått från Österskär i riktning mot Åkersberga och Galoppfältet.

Nästa buss på linjen var denna, en Mercedes (RZK 229), enl. registret nu tillhörande Haga Trafik AB som här rullar in mot Österskär.

Vi hoppar vidare till Åkers Runö där vi ser en äldre en, från 94 rulla in till orten. Det är Midbus 2472 (EGD 312) som är påväg mot Åkersberga.

En stund senare kommer den tillbaka till Åkers Runö och är påväg ner mot Täby och Galoppfältet.

Efter att ha släppt av passagerarna vid ändhållplatsen så svänger man runt och kör mot uppställningen.

Även en gammal buss i JLT-lack körde på ersättningen, här står den dock uppställd (TNP 310). Denna har tidigare ägs av Åseda Buss, men ägs numera av Idrefjällens Buss & Taxi AB.

Även en Interbus gick såklart på bussersättningen, här är det Strömma buss (Interbus) nr 527 som väntar på avgång från Galoppfältet.

F.d Nobina 4923, numera ägd av Fridströms Busstrafik AB i Rimbo (RZL 814) rullar in till Galoppfältet.

Ytterligare en gammal bekant som vi sett här tidigare rullar in till Galoppfältet.

4923 inväntar avgångstid på linje 28R mot Åkersberga via Rydbo från Galoppfältet.
Har även en bildsida med både buss- och tågbilder från 2009-2024. Uppdatering pågår ständigt. Adress: http://www.tobbebilder.se

Bernt Talbrant

Citat från: Tobias skrivet 08 oktober 2014, 00:27:50 AM
Har inte sett sådär drösvis många bilder från ersättningstrafiken som fortfarande pågår för Roslagsbanans Österskärsgren (ja, även Kårstagrenen), så här kommer ett par, närmare bestämt 13 st bilder från i söndags när jag var i området. :)

Nästa buss på linjen var denna, en Setra (RZK 229), enl. registret nu tillhörande Haga Trafik AB som här rullar in mot Österskär.

Trevligt! Det är verkligen en blandad kompott det körs med. Bussen på bilden ovan är dock en Mercedes och ingen Setra.  ;)

Tobias

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 08 oktober 2014, 00:47:51 AM
Bussen på bilden ovan är dock en Mercedes och ingen Setra.  ;)

Jag vet, det gick av bara farten då jag precis innan såg en bild på.. Just en Setra! Mercedes är det givetvis! ;)
Har även en bildsida med både buss- och tågbilder från 2009-2024. Uppdatering pågår ständigt. Adress: http://www.tobbebilder.se

Ersa

Trevliga bilder! Bra att 28an inte glöms bort helt. :)

4923 är en leasingvagn från Nobina som Fridströms brukar. Dock är det egna Scanian RNM025 som vanligtvis rullar 20-21 timmar per dag, 7 dagar i veckan, på linjen. Men ibland måste den hem för service och underhåll.

Frippe Fribas

Den vita Mercan går till vardags som skolbuss i Vallentuna. Den blå Nobina B10:an mötte jag på Essingeleden strax efter halv fem imorse. Jag funderade på vad den gjorde där och nu fick jag förklaringen.

Henke

Denna kunde också ses på ersättningstrafiken i söndags. 2 varv på 28M och 2,5 varv på 28R

Lindkvist Busstrafik TRG 721 vid Galoppfältet 5/10-2014

Andreas91

Skumpade nyligen runt i Säffle-leden. Lite småsliten på sina ställen, men rent generellt i fin form för sin ålder. Komforten, en säker åkupplevelse och ett krut i motorn jag upplever att inte allt för många ordinarie SL-bussar kan mäta sig med. En påminnelse om forna dagar.