Norwegian kan börja flyga direkt till Hawaii

Startat av Fredde, 03 oktober 2014, 17:36:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Den första direktflyglinjen mellan Honolulu, Hawaii och Europa kan snart bli verklighet.
Turistmyndigheterna på Hawaii säger sig ha inlett diskussioner med flygbolaget Norwegian.

Flighten, med rutt över Nordpolen, skulle då ta 13 timmar med ett av Norwegians Boeing 787 Dreamliner, med plats för 291 passagerare.

http://www.aftonbladet.se/resa/article19639878.ab

Nico

Gäller väl även att de får upp 'skrotet' från backen då också...  :P  787:orna har ju inte direkt rosat marknaden hitintills...
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Fredde

Citat från: Nico skrivet 03 oktober 2014, 17:41:08 PM
Gäller väl även att de får upp 'skrotet' från backen då också...  :P  787:orna har ju inte direkt rosat marknaden hitintills...

Precis. Bekväma när de funkar, men att nödlanda på Nordpolen om något strejkar? Känns aningen kallt... Men ska planen strula är ju Hawaii ett trevligt ställe att "sitta fast" på 8)

Mikey

Citat från: Fredde skrivet 03 oktober 2014, 17:44:17 PM
Precis. Bekväma när de funkar, men att nödlanda på Nordpolen om något strejkar? Känns aningen kallt... Men ska planen strula är ju Hawaii ett trevligt ställe att "sitta fast" på 8)

Du kan vara lugn, några nödlandningar på Nordpolen lär vi inte direkt se. När man väl lyckas få upp planen i luften så brukar dom faktiskt hålla sig där uppe rätt bra. Det är bara det där med att få iväg dom som är det jobbiga :)

Men direktresor till Hawaii kan bli intressant att se om det blir något av. Men det är ju ändå 2-3 år kvar tills man har fler flygplan så att det kan komma på tal.

Johnny

Reste i vintras T/R Gardemoen-Fort Lauderdale med Norwegians Dreamliner. Är jättenöjd med resan, avgång och ankomst prick enligt tidtabell och Dreamliner är en fantastisk maskin, jag brukar alltid lida av jetlag när jag åker hem från USA, men inte när jag reste med Dreamlinern.