Huvudmeny

Dragarbrunn 9

Startat av Janne Rickman, 16 november 2007, 20:25:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Janne Rickman

Denna buss sluta sina dagar på Dragarbrunnsgatan/Bäversgränd där den gick in i ett hus...... Nästa ändstation var Hölö.

/Janne

Bussmicke

Trevligt att du lägger ut bilder men jag skulle uppskatta om du kunde skriva när bilderna är tagna.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Oskar A

Just denna bilden borde vara tagen i december 1999 eftersom det var då den körde in i väggen. Bussen gick förövrigt på linje 23. Jag råkade nämligen passera platsen med annan buss när den väntade på bärgningsbilen. Om man sedan relaterar till inv.numret 555 så dröjde det väl inte länge tills 333 körde in i en villaträdgård? Den senare reparerades dock och kom åter i trafik.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Niclas Rosenius

Citat från: Oskar A skrivet 16 november 2007, 21:45:13 PM
Just denna bilden borde vara tagen i december 1999 eftersom det var då den körde in i väggen. Bussen gick förövrigt på linje 23. Jag råkade nämligen passera platsen med annan buss när den väntade på bärgningsbilen. Om man sedan relaterar till inv.numret 555 så dröjde det väl inte länge tills 333 körde in i en villaträdgård? Den senare reparerades dock och kom åter i trafik.

Om jag inte minns fel så hade den gått på 23:an och var på väg ner till garaget för att sluta.

//Niclas

Niklas Bygdestam

Citat från: Janne Rickman skrivet 16 november 2007, 20:25:23 PM

Denna buss sluta sina dagar på Dragarbrunnsgatan/Bäversgränd där den gick in i ett hus...... Nästa ändstation var Hölö.

/Janne

Jag tycker inte bussen ser omöjlig ut att reparera. Men det kanske var bussens ålder som avgjorde att den skulle på skrot
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Niclas Rosenius

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 16 november 2007, 22:05:11 PM

Jag tycker inte bussen ser omöjlig ut att reparera. Men det kanske var bussens ålder som avgjorde att den skulle på skrot

Ja, det var dels ålder plus att det skulle bli ett sex siffrigt belopp att rusta den.

//Niclas

Janne Rickman

Citat från: Bussmicke skrivet 16 november 2007, 21:02:45 PM
Trevligt att du lägger ut bilder men jag skulle uppskatta om du kunde skriva när bilderna är tagna.

Tyvärr daterade jag inte mina bilder.

/Janne

Janne Rickman

Jag har skrivit i min vagnlista över Uppsalabuss-vagnar att den krockade den 4 december 1999.

/Janne

Niclas Rosenius

När det gällde 333 så krockade den med en bil som var vållande till olyckan så i det fallet var den motpartens försäkringsbolag som stod för den kostnaden. 555 var ju egen vållande dvs att bolaget själv skulle få stå för kostnaden.

//Niclas

Janne Rickman

När man stod och titta närmare på 555 så såg man att bussen var knäckt precis bakom förarplatsen, de var liksom ett veck i karossen.

/Janne