SWEBUS 6776 mfl registrerade på Nobina Helsingborg

Startat av Bese001, 17 september 2014, 20:52:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Bara 10 kvar som kör till Helsingborg då.  Borde bli lättare att hitta dessa 67xx då.  Blir det fler turer i december på 10?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter L

Citat från: Jan skrivet 07 oktober 2014, 21:15:07 PM
Linjen försvinner i december, blir 511 med CNG bussar med lågentre.

Visst fanns linje 511 en gång i tiden, är det samma sträckning som förr?

Lars-Håkan_E

Man får väl se hur länge dessa ökända MAN:ar håller i Skåne då :-)

Ersa

Dessa går i alla fall framåt utan dyra haverier. Men det återstår att se om de skånska mekanikerna nu kan få bort olika småfel som funnits där genom åren. Toaletterna är en detalj som kräver en hel del regelbunden översyn och reparationer för att de ska fortsätta fungera tillfredsställande.

Lars-Håkan_E

Citat från: Ersa skrivet 08 oktober 2014, 11:36:09 AM
Dessa går i alla fall framåt utan dyra haverier. Men det återstår att se om de skånska mekanikerna nu kan få bort olika småfel som funnits där genom åren. Toaletterna är en detalj som kräver en hel del regelbunden översyn och reparationer för att de ska fortsätta fungera tillfredsställande.

Även om Neoplan alltid haft en del egna udda lösningar borde toalettfunktionen vara svår att misslyckas med, vanHool, Carrus (m föregångare), Setra, Mercedes etc. har jag sällan eller aldrig upplevt problem med. Vad är det som gör MAN så omöjliga?

Ersa

Andra minns säkert bättre, men jag har för mig att baktoan på dessa var lite av en speciallösning, och att konstruktionen därmed blev lite känslig för bl.a "stopp i rören". MAN ville väl helst bygga mittoa, får man anta.

Jan

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 08 oktober 2014, 11:14:37 AM
Man får väl se hur länge dessa ökända MAN:ar håller i Skåne då :-)
Det blir nyleveranser.
I branschen i 40 år

Jan

Dubbeldäckare kommer i trafik under sommaren 2015.
I branschen i 40 år

j-a

För att inte tala  om dörrarna  >:(

Lars-Håkan_E

Citat från: Ersa skrivet 08 oktober 2014, 16:15:46 PM
Andra minns säkert bättre, men jag har för mig att baktoan på dessa var lite av en speciallösning, och att konstruktionen därmed blev lite känslig för bl.a "stopp i rören". MAN ville väl helst bygga mittoa, får man anta.

Jag har haft MB, Carrus och vanHool med baktoa som har varit helt utan problem

Lars-Håkan_E

Citat från: Jan skrivet 08 oktober 2014, 18:16:56 PM

Ajats, vanHool eller VDL? för jag antar att det inte blir Setra 431:or

Ersa

Citat från: Jan skrivet 08 oktober 2014, 18:16:56 PM

Det har ju inte något att göra med min text, men visst...

Bussmicke

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 08 oktober 2014, 23:32:24 PM

Vore kul med Setra, köps ju ungefär samma sak överallt..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 08 oktober 2014, 23:32:24 PM

Ayats har inte haft någon svensk generalagent på flera år sedan Rex Knorr koncentrerade sig på Beulas. Så jag antar att det är just Beulas du menar och inte Ayats. Även om de båda tillverkas i samma lilla nordspanska stad, Arbúcies, och en gång i tiden hade samma svenska generalagent är det två olika företag.

För övrigt instämmer jag i frågan.

Lars-Håkan_E

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 09 oktober 2014, 14:03:01 PM
Ayats har inte haft någon svensk generalagent på flera år sedan Rex Knorr koncentrerade sig på Beulas. Så jag antar att det är just Beulas du menar och inte Ayats. Även om de båda tillverkas i samma lilla nordspanska stad, Arbúcies, och en gång i tiden hade samma svenska generalagent är det två olika företag.

För övrigt instämmer jag i frågan.

Ja så var det ja! Tack Staffan!