Huvudmeny

SL Nordost

Startat av Christer Göransson, 08 september 2014, 20:44:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christer Göransson

Vilket bolag ansvarar för ersättningstrafiken för Roslagsbanan nu när avstängningen förlängts?
Vilka bolag kör dessa bussar om det inte är enbart det bolag som ansvarar?

/Christer

Lars-Håkan_E

Citat från: Christer Göransson skrivet 08 september 2014, 20:44:39 PM
Vilket bolag ansvarar för ersättningstrafiken för Roslagsbanan nu när avstängningen förlängts?
Vilka bolag kör dessa bussar om det inte är enbart det bolag som ansvarar?

/Christer

Det är väl Strömma på fråga 1 och diverse på fråga 2 :-)

buskörare

Jag skulle tippa på att Arriva har huvudansvaret, men har lagt ut körningen på annat eftersom vi inte har bussar så det räcker.
Fråga 2 svarar jag pass på, det är en hel drös olika bussar. Interbus, Fridströms, Junior osv.

Ersa

Förlängningen av trafiken, som sades vara i ytterligare två veckor, sköts vidare av samma bolag som tidigare, ja.
Interbus (Strömma) fortsätter sitt uppdrag som de har fått av Arriva. De flesta bussarna på 28orna tillhör Strömma, men de i sin tur även tar hjälp av bl.a Junior & co samt de tre "veteranerna" i ersättningstrafiken: Midbus, Gladö och Fridströms.

Christer Göransson

Tack för svaren.

/Christer

Ersa

Idag sågs en intressant buss på 28an, nämligen en OmniLink-ledvagn från Sundsvall. Alltjämt i Bohmans färger och med DinTur-loggor.

Mikey

Antagligen f.d Keolis 3162 eller 3165. Dessa två har Junior & Co hyrt av Bus Trade Center den senaste tiden då det verkar ha varit en hel del ersättningar...

Ersa

3165 såg jag nu. Det är betydligt enklare att läsa av invnr i Åkersbergatunneln jämfört med ute på motorvägen. :)

buskörare

Citat från: Ersa skrivet 13 september 2014, 17:36:10 PM
3165 såg jag nu. Det är betydligt enklare att läsa av invnr i Åkersbergatunneln jämfört med ute på motorvägen. :)

Ååååh, en gammal Örebroare  :-*