En blå buss bland alla gula

Startat av Jona, 03 september 2014, 17:41:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jona

HEJ

Kamrat Krille körde en blå buss i den stad som annars har mest gula saker så ett morgonbesök i staden krävdes.
Hade med kameran men på grund av att solen lyste och Skellefteå inte är en stad där solen är på din sida på morgonen innebar det att jag fotade det jag åkte dit för och inget annat.

Ska du besöka Skellefte för att fota i staden, gör det då en eftermiddag, då står solen rätt, eller varför inte en molnig dag.

Den blå bussen kamrat rattvred är Skelleftebuss 351. Tidigare i sitt liv har den varit Orustrafiken 341, sedan 70341, sedan nettbuss AB 70341. Sedan gick den via trafikskola i Falun för att sedan komma till Skelleftebuss slutet av mars i år.

Eftersom bilden innan blev fotat snett mot sol så medan bussen åkte vidare till Kaplanskolan så tog jag en promenad under järnvägen, genom en gångtunnel, kröp inte under skenorna, och fotade bussen på väg tillbaka mot garaget nu med solen i ryggen.

Kamraten 350 har numera en gul kostym precis som många andra Skelleftebussar, men den har inte passerat mig när jag haft en kamera med så den saknar jag på bild.
Greger Larsson har visat en bild på den tidigare, se länk till inlägg.
http://www.omnibuss.se/forum/index.php/topic,63370.0.html

350 är f d Orusttrafiken 346/70346 och senare Nettbuss 70346

Som bonus till denna tråd kan jag dock visa en bild på 349, då den gick i trafik på Vasagatan i Umeå i maj i år.

Skelleftebuss 349 är fd Orustrafiken 337/70337 sedan blev den Nettbuss AB 70337.

Alla dessa införskaffades av Skelleftebuss 24 mars i år. En är gul, en är norrtågsblå och den sistnämnda västtrafikblå.
Vilken kostym den får vet jag inte ännu.

/Jona

MVH Filosofen Jona