Nobina 6605, ny Scaina CityWide-ledbuss i Södertälje [1 bild]

Startat av Joakim Wahlberg, 29 augusti 2014, 21:59:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Joakim Wahlberg

Lite å lägga ut för ikväll, här är en bild tagen i all hast i väntan på bussen till Vagnhärad.

Nobina 6605, Södertälje Centrum

//Jocke :)
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

CW66

Kul!
Du har inte fått någon uppfattning om bussen går på någon speciell linje eller tur va? Tänkte man skulle ner o fota den någon dag  :)
/Uffe

P.Ek

Stilig! Den verkar redan sakna en liten bit av fronten längst ner till vänster från fotografen sett.

Tommy E

Citat från: Svensk Busshistoria skrivet 31 augusti 2014, 18:39:11 PM
Kul!
Du har inte fått någon uppfattning om bussen går på någon speciell linje eller tur va? Tänkte man skulle ner o fota den någon dag  :)
/Uffe

Den verkar gå mycket på linje 749. Vid två tillfällen (den 20/8 och 22/8) har jag sett den ankomma till Södertälje på 749:an klockan 16:51 och avgå igen på 749 mot Liljeholmen vid 16:57. I fredags (då bilden ovan togs) gick bussen dock på ett annat omlopp, och jag såg den stå och skylta "Ej i trafik" vid 749:ans hållplatsläge klockan 17:30.
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

virtual1

Citat från: Tommy E skrivet 31 augusti 2014, 21:04:49 PM
Den verkar gå mycket på linje 749. Vid två tillfällen (den 20/8 och 22/8) har jag sett den ankomma till Södertälje på 749:an klockan 16:51 och avgå igen på 749 mot Liljeholmen vid 16:57. I fredags (då bilden ovan togs) gick bussen dock på ett annat omlopp, och jag såg den stå och skylta "Ej i trafik" vid 749:ans hållplatsläge klockan 17:30.

Också sett den på 749:an på morgonkvisten...

Joakim Wahlberg

Har hört nåt om att den ska gå på omlopp 14, men vad det är för nåt har jag ingen aning om ;) annars går det mycket på 749.
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Niklas Bygdestam

Citat från: P.Ek skrivet 31 augusti 2014, 19:10:04 PM
Stilig! Den verkar redan sakna en liten bit av fronten längst ner till vänster från fotografen sett.

Jag håller med om att fronten faktiskt ser ut att vara påkörd eller något på bussens högersida nedtill. En bit har lossnat i alla fall.
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Joakim Wahlberg

Ja, den körde på nåt på första trafikdagen, finns inga reservdelar till sånt (ännu?) som jag fattat det.

MGA