Huvudmeny

Keolis 4501-4502

Startat av Bussmicke, 22 augusti 2014, 22:18:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mattias Petersson

Är inte denna mindre än MAN borde bara med dörrarna 2x2x2  ???
Stolt ägare av Canon EOS 500D - Xiaomi Poco M3.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

DEB

Oj vilka söta små bussar! Kul att Keolis använder sina luckor i nummerserierna och inte bara bygger uppåt och uppåt som Nobina gärna gör. :)
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Walter

Citat från: Petersson skrivet 22 augusti 2014, 22:21:36 PM
Är inte denna mindre än MAN borde bara med dörrarna 2x2x2  ???

Just dessa bussar är ju främst till gör äldre och personer som har svårt att röra sig och då är ju breda dörrar bra.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Citat från: DEB skrivet 22 augusti 2014, 23:18:52 PM
Oj vilka söta små bussar! Kul att Keolis använder sina luckor i nummerserierna och inte bara bygger uppåt och uppåt som Nobina gärna gör. :)

Om du ska ut dit så åk linje 206 från Ropsten 10:28 så är du vid ändhållplatsen Lidingö sjukhus ii Gångsätra runt 10:45, lagom tid innan bussarna kommer.
Gå ner till huvudentrén som ligger strax nedanför hållplatsen för 203+233.
921 och 923 har samtrafik flera gånger under dagen just här och jag kollade avgången 10:58.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

MartinMartin

Citat från: Walter skrivet 23 augusti 2014, 09:28:53 AM
Just dessa bussar är ju främst till gör äldre och personer som har svårt att röra sig och då är ju breda dörrar bra.

Har inte sett dom själv men hört att det inte finns en enda plats i bussen utan trappsteg, känns ju lite si å så på den trafiken den är tänkt till.

Bussmicke

Jag var aldrig inne i bussarna och tittade så jag vet ej hur det ser ut.
//Bussmicke.

Robert Brink

Citat från: MartinMartin skrivet 24 augusti 2014, 00:51:18 AM
Har inte sett dom själv men hört att det inte finns en enda plats i bussen utan trappsteg, känns ju lite si å så på den trafiken den är tänkt till.

Fast min erfarenhet är att många funktionshindrade resenärer ändå alltid väljer platser som är högre än dom lägre. Bla för att man tycker det är svårt att komma upp från dom lägre platserna. Sen är det ju förstås platsen bakom framdörren som genom alla tider har varit en favorit hos stadens äldre resenärer... ;D

//R

tågluffaren

Stämmer. Därför man har servicevärdar på bussarna. Pågår möten mellan Keolis och Lidingö stad hur frågan ska lösas på sikt.

Bussmicke

Klagar staden på bussarna?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Ersa

Låter inte helt otänkbart, tyvärr. En B9S har ju bara tre fällstolar vid barnvagnsplatsen som är tillgängliga för de som inte vill kliva uppför trappsteg/podestrar.
Men SL ställer ju idag bara tillgänglighetskrav på att folk ska ta sig ombord på bussen, men inte nödvändigtvis upp i stolarna.