Lite bilder från västerdalarna

Startat av j-a, 20 augusti 2014, 22:45:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

j-a

Först ut en av tre "vikariebussar" som rullar hos Sälenbuss i väntan på nyleveranser.

Fd Veolia 2302 i Malung

Siljanbuss 9813 vid Lindvallen

Västanhede trafik 2101 i Malung

Sälenbuss 2081 i Malung

Sälenbuss 8006 i Malung
:) :)

Bussmicke

När räknar ni med att nyleveranserna skall komma? De  59xx som togs över, är de också bara tillfälliga?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jacob med C

Kommer gods bussar finnas kvar i Dalarna?
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link

Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

j-a

Citat från: Jacob med C skrivet 21 augusti 2014, 01:06:19 AM
Kommer gods bussar finnas kvar i Dalarna?
Nej jag tror inte det,dom försvinner säkert dom som finns kvar under hösten också när nyleveranserna kommer,tror det finns bara 3st godsbussar kvar i hela länet nu fd  Nobina 2079,2080,2081 ,men var 2079,2080 går vet jag inte?

j-a

Citat från: Bussmicke skrivet 20 augusti 2014, 23:56:54 PM
När räknar ni med att nyleveranserna skall komma? De  59xx som togs över, är de också bara tillfälliga?
En del VDL bussar har ju redan börjat komma,Västanhede trafik, Siljanbuss har börjat fått några i allafall,men de andra märkena kommer under hösten,är väl alltid förseningar när det gäller nyleveranser.Vet inte hur det är med 59xx vagnarna?

allan 99

Citat från: j-a skrivet 21 augusti 2014, 06:01:16 AM
En del VDL bussar har ju redan börjat komma,Västanhede trafik, Siljanbuss har börjat fått några i allafall,men de andra märkena kommer under hösten,är väl alltid förseningar när det gäller nyleveranser.Vet inte hur det är med 59xx vagnarna?
men 59xx vagnarna kör också i Falun som hedmans buss och jag har sett i Borlänge en del som kör från Rättvik eller Leksand men det finns många kvar
Favorit buss Nobina 2012
Gillat bussar sen jag var liten