Aktuellt bildsvep (SL - innerstan)

Startat av Hasse L, 18 augusti 2014, 21:26:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

ELA 787
Enstaka ledbussar på 76:an började dyka upp redan under sommartidtabellens sista veckor. Söderhallens 7151 möter Stockholms Spårvägars vagn 7, som är sommarens lån från Norrköping.

UPG 810
Idag, måndag, rullade också åtskilliga av de tidigare blå 5389-98 (från 2004) på linje 76.

EHZ 125
Tre eftermiddagsturer på 53:an körs av Hornsbergshallen med bl.a. de nya hybridbussarna.

ELA 833
Även några turer på linje 77 kommer att tursättas med ledbuss.

SZE 589
Första dagen rullade också OmniCity 7303 på 77:an. Hornsbergs andra "röda" ledbusslinje, 70, hade också blandad kompott, såväl nya MAN som äldre OmniCity ur serien 7300-04.

P.Ek

Mycket trevliga bilder! :)

7304 stod för ett par timmar sedan vid Hornstull i riktning Västerbron. Den hade varningsblinkers och var skyltad "Ej i trafik". Blev förvånad när jag såg den då jag trodde dessa skulle vara väck vid det här laget.

För övrigt skönt med ledvagnar på 77an, det har man längtat efter :)

Ted Selander

Citat från: P.Ek skrivet 18 augusti 2014, 22:07:37 PM
Mycket trevliga bilder! :)

7304 stod för ett par timmar sedan vid Hornstull i riktning Västerbron. Den hade varningsblinkers och var skyltad "Ej i trafik". Blev förvånad när jag såg den då jag trodde dessa skulle vara väck vid det här laget.

Väck för idag, låter det som. Annars har denna lilla serie från 2002, och som nu är äldst i innerstaden, ett planerat liv fram till nästa höst.

Citat från: Hobgoblin skrivet 18 augusti 2014, 21:26:35 PM

SZE 589
Första dagen rullade också OmniCity 7303 på 77:an. Hornsbergs andra "röda" ledbusslinje, 70, hade också blandad kompott, såväl nya MAN som äldre OmniCity ur serien 7300-04.
Snyggt premiärsvep Hasse!

P.Ek

Citat från: Ted S skrivet 18 augusti 2014, 22:13:08 PM
Väck för idag, låter det som. Annars har denna lilla serie från 2002, och som nu är äldst i innerstaden, ett planerat liv fram till nästa höst.

Jaha, då blir alltså Keolis 7300-04 tillsammans med Arriva 7164 de enda (sista?) Omnicity-ledvagnarna i linjetrafik i Stockholms län.

Andreas91

Trevliga bilder!

Ledbuss på 77:an hade jag inte ens en minsta tanke på, men spännande! Mindre kul med att 73xx blir kvar - no pleasent memories från dessa from what I can remember.. Jaja.. Min dagspendling med 70 är passé nu iaf - det kan jag glädjas åt..! :)

Mest förvånad blev jag över det jag såg på 69:an idag (vilket förvisso inte var mycket..) På väg till Centralen (ombord en av hybriderna på 53:an) hann jag se två 69:or... Båda kortvagnar - mitt i rusningen..! Man har väl antagligen blivit så van vid boggibussarna, så allt som sticker ut på denna linje blir som en liten chock..

Robert Brink

Enbart kortvagnar på 69 och 59 numera. Antar att man räknar med att köra förstärkningsvagnar på 69 när det behövs, jag har sällan haft mycket folk dagtid när förstärkningsvagnarna är i trafik och sträckan Sergels Torg - Tomteboda behöver bara Normalbuss.
Jo, 7304 ställde till det ordentligt i Stockholmstrafiken när den havererade, då hade jag bättre tur med mitt haveri på 7607, den gav upp vid ambassaderna kl: 24:15, där var det lugnt och skönt i trafiken! ;D
Tycker mig nu även se några fd Lidingö/Frihamns MAN Normalvagnar i Söderhallen som är omflyttade, verkar vara logiskt då dom nu fått våra boggie.

Trevliga bilder förstås! :)

//R

Ulf Berlin

Citat från: P.Ek skrivet 18 augusti 2014, 22:20:37 PM
Jaha, då blir alltså Keolis 7300-04 tillsammans med Arriva 7164 de enda (sista?) Omnicity-ledvagnarna i linjetrafik i Stockholms län.
49-vagnarna i Handen är väl ännu i trafik?/Ulf

DEB

Citat från: Ulf Berlin skrivet 19 augusti 2014, 12:45:49 PM
49-vagnarna i Handen är väl ännu i trafik?/Ulf

De vagnarna är omnilink, inte omnicity.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Ulf Berlin

Citat från: DEB skrivet 19 augusti 2014, 12:57:55 PM
De vagnarna är omnilink, inte omnicity.
Åhåå...,det trodde endast 36-vagnarna var... ::)/Ulf

Delfinen76

Skickat från:

Krister Ekberg
Krukmakargatan 35C
11851 Stockholm

Mobil:
076-854 35 41