Grattis på 45 årsdagen Bussmicke

Startat av Jona, 17 augusti 2014, 00:28:04 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jona

HEJ

Insåg häromdagen att våran hovfotograf och forumbroder Bussmicke fyller 45 år idag den 17 augusti.

Tänkte hälsa honom grattis med ett bildsvep fotat på honom i Aktion under året.

Maj 2014 besökte Bussmicke Skellefteå och här fotar han Skelleftebuss 67 med kamrater på Kanalgatan i staden.

Senare på kvällen befinner vi oss på Myrängen i Skelleftehamn, Sjömansgatan mer bestämt och här fastnar Skelleftebuss 319 på bild.

Som kuriosa, idag den 17 augusti rullar sista bussen på denna väg, från imorgon 18 aug så slutar man nämligen trafikera Hållplats Myrängen, istället får man en 4 minuters promenad till den lite större vägen.

Fotograf fotar fotograf fotande en Hållplatsskylt. Denna skylt är historia för igår den 16 Augusti plockades den ner och försvann med en gasbuss mot okänd ort.

Låt oss hoppa 2 dagar framåt i tiden, 14 maj befann sig jag Bussmicke och Jacob med C i Fränsta för att fota lite av det som skulle bli historia i juni samma år.

Bilden visar Bussmicke i full färd med att fota Ceris Resor nummer 17 på sin väg mot Ånge.

Några timmar senare fotar vi en syster i Ånge, nämligen Ceris Resor 15 på väg mot föregående bildens ort, Fränsta.

En dag senare, 15 maj i år så förevigar Bussmicke Keolis 2330 vid Sundsvall Busstation.

Slutet av Juli har det blivit och vi 3 gör återbesök i Sundsvall igen för att spana in lite av allt det nya, det blåa eller det lånade.

På bilden från Navet ser ni lånat, nämligen en äldre nobina med nummer 5051 som tidigare rullat i Härnösand. Dom är här på grund av att Nobina inte fått alla nya bussar.
Bussmicke´s tröja får stå för det blåa medan det nya ser ni längre ner i svepet.

Bussmicke vänder bussarna ryggen, här stående längs Esplanaden.

Sist ut något nytt i form av Ceris Resor 73 här kommande över Norrmalmsbron på väg in mot Navet och Busstationen.

Med detta avslutar jag bildsvepet, grattis på dig Bussmicke, om 55 år får du skottkärran....

/Jona
MVH Filosofen Jona

Bussmicke

Stort Tack min vän. ja livet rullar på för fort och man blir ju inte yngre precis. Här kommer de bilder jag tog när Jona fotograferade mig:

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Tommy E

Det var en väldokumenterad fotograf! ;) Jag kan inte bjuda på något liknande bildsvep, men jag säger också ett stort grattis! :)
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Bussmicke

Tack för det.

Hade förneett en egen bild men så dök detta upp så den passar bra som tackbild. :)

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jona

Mobilbild tagen inne hos "Hotell Jona" på den då 44 åriga Bussmicke iklädd fotografens hatt.
Behövde visa lite andra bilder är våran hovfotograf bakifrån tänkte jag.

/Jona
MVH Filosofen Jona

Bussmicke

//Bussmicke.

P.Ek

Mattias Petersson

Stort grattis Bussmicke hittar även bilder på dig  :)

Här fotar du trådbussen 7 April 2011 i min stad Landskrona..

Sen hittar jag en annan bild på dig ner vi var på Veolia Depån i Lund 24 April 2013..
Stolt ägare av Canon EOS 500D - Xiaomi Poco M3.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

Bussmicke

//Bussmicke.

Kvarne

Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Camilla

Bussmicke

//Bussmicke.

Sundås

Här kommer ett grattis från mig också!

Hittade även jag en bild från Emmaboda 1/9 2010 i arkivet:

Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Bussmicke

Tack,  den morgonen minns jag

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

groenis

Grattis Micke
Hur ska ovationerna bli när du fyller jämt om fem år.

Stort Grattis från /Lennart