MaxCi-final i Stockholm söndag 17/8

Startat av Niclas Wennerlid, 16 augusti 2014, 12:32:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Wennerlid

Ett sista körpass med H18E Scania MaxCi i linjetrafik är planerad imorgon söndag ca kl 14:30-17:30 på linje 62.
MaxCi:ns premiär i Stockholm var på linje 62 och dess final bör ju givetvis vara på densamma.

Efter denna körning är sagan slut efter att ha varit en del av stadsbilden i Stockholm under 22 år.

// Niclas

DEB

Mycket trevligt med denna symboliska och högtidliga avslutning. Körs det med samma individer som det har gjorts de senaste veckorna, dvs 5138, 5145 och 5152-54?
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Mikey

Trevligt, trist att imorgon är just den dagen jag inte kan. Det kanske inte är lönt att fråga, men det rullar väl ingen Maxci ute idag?

Niclas Wennerlid

Det blir bara en MaxCi ute imorgon, övriga är avrustade.

Inga MaxCi går i trafik idag lördag.

// Niclas

Bussmicke

Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 16 augusti 2014, 12:32:55 PM
Ett sista körpass med H18E Scania MaxCi i linjetrafik är planerad imorgon söndag ca kl 14:30-17:30 på linje 62.
MaxCi:ns premiär i Stockholm var på linje 62 och dess final bör ju givetvis vara på densamma.

Efter denna körning är sagan slut efter att ha varit en del av stadsbilden i Stockholm under 22 år.

// Niclas
Kul idé, 22 år är långt tid. Vilken vagn kan komma i fråga?
Lite kul att det blir på Min födelsedag av alla. :)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ted Selander

Citat från: Bussmicke skrivet 16 augusti 2014, 15:40:37 PM
Kul idé, 22 år är långt tid. Vilken vagn kan komma i fråga?
Lite kul att det blir på Min födelsedag av alla. :)

Jo du, det blir ett firande det! Vilken vagn det blir avslöjas i morgon e.m. Den är förstås inte i närheten av 22 år, men 171/2 duger också, så här på sista dagen av det gamla trafikavtalet i innerstaden.

Bussmicke

Lite synd att jag inte kan vara med när det är på min födelsedag
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ted Selander

Citat från: Bussmicke skrivet 16 augusti 2014, 16:14:16 PM
Lite synd att jag inte kan vara med när det är på min födelsedag

Vi hoppas att någon stockholmsfotograf kan skicka en sista trafikbild på en H18E, som den ultimata gratulationen på 45-årsdagen. 5154 är den enda återstående SL-MaxCin, och den kommer att köra bland idel hybrider på linje 62 idag, med början vid Storängsbotten ca kl. 14.30.

Med reservation för tågförsening och tekniskt bussfel.

Bussmicke

Trevligt, jag ska göra allt för att hitta bilden jag tog när den var ny.
//Bussmicke.

Andreas91

Hej!

Lyckades få ett par bilder på MaxCin. Om det inte redan har nämnts, så lite info som kan vara bra att känna till: Nu kanske bussen är ute på sin absolut sista tur, men säger detta iaf..: Hållplatsskyltarna (avgångsskyltarna) visade på att bussen inte verkade vara en "ordinarie" buss. Jag menar: MaxCin passerade hållplatsen när det var 8 min kvar till första ordinarie avgång. MaxCin körde om 62an jag åkte med vid Fältan (riktning Storängsbotten) och efter en snabb vändning for MaxCin tillbaka mot City igen.. Det var på håret för min del m.a.o.! ;)

Fredde

Även från min sida blev det några höftskott på Keolis 5154, då jag hade vägarna in till city..

Keolis 5154 på Hantverkargatan, Stockholm 2014-08-17.

Keolis 5154 på Hantverkargatan, Stockholm 2014-08-17.

Keolis 5154 på Valhallavägen, Stockholm 2014-08-17.

Ted Selander

Ja, körningen var utom totalisatorn. Icke desto mindre var det gott om riktiga resenärer vid sidan av VIP-gästerna. Nu gick tåget hem i tid också.

Ted Selander

Ett stort tack för all visad uppskattning i samband med dagens körning. Kul med det stödet från bakre parkett!

Bussmicke

Jag önskar faktiskt att jag var med.  Min frånvaro får kompenseras med äldre bilder.

//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.