Några bussar och trådbussar i Norge [6 bilder]

Startat av Joakim Wahlberg, 13 augusti 2014, 17:12:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Joakim Wahlberg

Hejhej! Äntligen fått lite tid att redigera mina bilder från trakterna kring Bergen förrförra veckan. Här kommen några av dem, fler finns på hemsidan.

Klicka på varje bild för att få dem i bättre upplösning!

Vi börjar i Kongsberg, med Nettbuss 215.

Vi åker sen vidare någon dag, och hamnar i Bergen. Här är en trådbuss utan tråd på Årstadveien, bussen är Tide 8150.

Såklart fick jag dock åka trådbuss! Ett av huvudnöjena med resan. Bussen är Tide 8196.

Vi hoppar lite till, till Åsane Terminalen. Här kommer Tide 8631 på väg mot Sletten (via centrala Bergen).

Under tiden jag befann mig vid Åsane Terminalen öppnade himmelen sig rejält... Nåja, lika glad för det! På bilden syns Nobina 1044 (den vita bussen) och Tide 8519.

Vi lämnar Bergen, och rör oss hem mot Sverige igen, även om just denna bild är från ditvägen. Bussen är Tide 5545 i Kinsarviken

Hoppas bilderna uppskattades! Fler finns på hemsidan som sagt.
//Jocke
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Bussmicke

Trevligt och klassisk väder i Bergen

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Joakim Wahlberg

Citat från: Bussmicke skrivet 13 augusti 2014, 18:54:43 PM
Trevligt och klassisk väder i Bergen

//Bussmicke
www.bussmicke.se
Tackar! Ja, väldigt typiskt, just när vi kom, hade dem haft regnfritt i typ tre månader (eller om det var veckor) enl. killen som visade runt mig på Spårvägsmuseet, och när vi kom, så kom regnet som bara den ;)
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)