Nobina lämnar Hässleholm

Startat av Walter, 09 augusti 2014, 13:56:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jan Sjöberg

Ännu en depå går i graven som Nobina har nyttjat i många år   :(
I bussyrket sedan 1990    Började min yrkesbana i SJ Buss

Björn Lövdahl

Hur är det, är det Nettbuss som tar över den lilla trafiken som finns kvar av Nobinas uppdrag?
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

eomer

Ja det blir Nettbuss Stadsbussarna som blir ensamma i Hässleholm med10 bussar.
Synd att en äkta Bussdepå går i graven, med äkta menar jag att den är byggd och planerad för att vara bussdepå. Tyvärr finns det ingen gasanslutning och jag tror att det är därför som Nettbuss inte tar över den.
Jag var själv med planera och ta den i bruk 1992.
//eomer

virtual1

Citat från: eomer skrivet 09 augusti 2014, 19:28:17 PM
Ja det blir Nettbuss Stadsbussarna som blir ensamma i Hässleholm med10 bussar.
Synd att en äkta Bussdepå går i graven, med äkta menar jag att den är byggd och planerad för att vara bussdepå. Tyvärr finns det ingen gasanslutning och jag tror att det är därför som Nettbuss inte tar över den.
Jag var själv med planera och ta den i bruk 1992.
//eomer

fast de har väl 10 bussar sen tidigare?  Vilka tar över nobinas landsbygdstrafik isf?

Walter

Citat från: virtual1 skrivet 10 augusti 2014, 14:11:00 PM
fast de har väl 10 bussar sen tidigare?  Vilka tar över nobinas landsbygdstrafik isf?

Jag uppfattar det som att utbyggnaden av tågtrafiken minskar behovet av bussar.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Max.H

Ursäkta jag drar upp en gammal tråd.  :)

Funderar på vilka möjligheter till service det fanns på depån? Tvätt och verkstad? Eller kanske bara tvätt?

//Max

Beppe

Det fanns bara tvätt.

All busstrafik är "nerlagd" på grund av tågtrafiken förutom ett omlopp på linje linje 532 mellan Hässleholm och Markaryd.

Skoldagar går dessutom en förstärkning på morgonen och en på eftermiddagen.

Nettbuss kör trafiken med två Solarisbussar som tidigare gick på linje 534 mellan Hässleholm och Tormestorp, som numera är stadsbuss linje 3 (Tormestorp - Centralen - Stoby).