Nobina 6130 har haft en brand

Startat av eldani, 03 augusti 2014, 13:25:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

eldani

Nobina (6130 XAY708) stod  vid hållplatsen i Skebobruk norra. För den hade haft en brand. Det var en Volvo B9SALE 8500. Det såg ut som det hand brunnit vi motton eller vid däcket. För det stod pulversläckare vid bussen som var använd.

Fredde

Citat från: eldani skrivet 03 augusti 2014, 13:25:34 PM
Nobina (6130 XAY708) stod  vid hållplatsen i Skebobruk norra. För den hade haft en brand. Det var en Volvo B9SALE 8500. Det såg ut som det hand brunnit vi motton eller vid däcket. För det stod pulversläckare vid bussen som var använd.

B9S brukar ibland (oftare än andra modeller?) drabbas av anliggande bromsar, vilket kan göra att man måste ta släckaren. Om det var så i detta fallet vet jag dock inget om.

eldani

Citat från: Fredde skrivet 03 augusti 2014, 18:28:26 PM
B9S brukar ibland (oftare än andra modeller?) drabbas av anliggande bromsar, vilket kan göra att man måste ta släckaren. Om det var så i detta fallet vet jag dock inget om.
När du säjer det om bromsarna så tror jag att det var det i detta fallet. För det var mest av pulver från pulversläckare vid däcket.

Lars-Håkan_E

Är det inte skivbroms? Isf kanske man återigen får tillskriva detta bristfälligt underhåll