Huvudmeny

Linje 66

Startat av Mr G, 03 augusti 2014, 11:23:39 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G

Då har jag sprungit igen. 7,56 km, 43 min 32 sek.
吉先生

Ingwar Åfeldt

Linje 66 var den buss som jag hade närmast till när jag bodde i Älvsjö och som jag åkte mest med när jag skulle in till stan. Men linje 65 var min favorit. Linje 66 fick enmansbetjäning (läs: Capitoler) innan 65:an fick det. Men det är några år sedan.  :)

M v h
Ingwar

Mr G

Undrar om du inte minns lite fel här Ingvar. Som jag minns det fick 66:an, precis som du skriver,  enmansbetjäning före 65:an, men då med Metropoler. 65:an fick däremot Capitoler före 66:an, 1956 blev 65:an en av de tidigaste Capitollinjerna i stan. 66:an går över till Capitoler 1958 när linjerna förlängs till Brunkebergstorg.
吉先生

Ingwar Åfeldt

Frågan är om det är du som har rätt eller jag som har fel? ;)  Vid närmare eftertanke så är det nog du som har rätt, man körde med Metropoler på 66:an innan det blev Capitoler.
Jag har aldrig sprungit linjesträckningen men vid ett par tillfällen har jag gått större delen av den, Brunkebergstorg – korsningen Svartlösavägen/Sländvägen. Oförsiktigt handlande i stan vilket gav en för låg nivå i kassan, som då inte räckte till biljetten hem, var orsaken båda gångerna. Men det gick bra det med.

M v h
Ingwar