Ersättningsbussar vid Spånga station 31/7

Startat av Daniel T, 31 juli 2014, 22:07:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel T

Junior & Co i Stockholm (DSN300)

Håbo Buss (FAH788)

S.Ö. - Bil & Buss (DHK051)

Fredansson Allservice (SSS040)

Junior & Co i Stockholm (EPA883)

Salsa Buss (DWH314)

S.Ö. - Bil & Buss (GMK478) :D

Junior & Co i Stockholm (DSN141)

Bussbolaget Östergötland (UHR859)

Idrefjällens Buss & Taxi (TNP310)

Bussbolaget Östergötland (BUF749)

S.Ö. - Bil & Buss (XKW547)

Arriva 6175

Junior & Co i Stockholm (SES286)

Junior & Co i Stockholm (SES280)

Midbus (EGD312)

Bussmicke

Orm & Glädjedödare :), nu har jag inget att visa på lördag, ska dit i morgon.

Hur länge var du där? Tänkte på hur länge det dröjer inann alla kommer tillbaka.
Hur många bussar rullade på varje pendeltågsavgång?

Trevliga bilder var det.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

groenis

Micke det kommer lite fler vagnar till helgen, kul att jag syns på bild i DSN 141.

Ett omlopp beroende på vart man kör så Spånga - Kungsängen tar cirka 50 minuter.

Hoppas vi träffas Micke kör kväll Lö och Sö med en vagn från Aneby buss och taxi.

/Lennart

Bussmicke

Jag är där tidig eftermiddag i morgon. Övertidsjobb i morgon kväll.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Daniel T

Citat från: Bussmicke skrivet 01 augusti 2014, 01:06:35 AM
Orm & Glädjedödare :), nu har jag inget att visa på lördag, ska dit i morgon.

Hur länge var du där? Tänkte på hur länge det dröjer inann alla kommer tillbaka.
Hur många bussar rullade på varje pendeltågsavgång?

Trevliga bilder var det.

Jag var där ca kl 12:00 till 13:45. Jag tror alla kom tillbaka, men det dök upp några till senare.

Jag vet inte om det var på varje avgång, men oftast så var det 2 bussar samtidigt.

Tack! :)

Citat från: groenis skrivet 01 augusti 2014, 01:14:26 AM
Micke det kommer lite fler vagnar till helgen, kul att jag syns på bild i DSN 141.
/Lennart

Jaså det var du, trevligt! :)

Björn Forslund

Ett omlopp beroende på vart man kör så Spånga - Kungsängen tar cirka 50 minuter.

Hoppas vi träffas Micke kör kväll Lö och Sö med en vagn från Aneby buss och taxi.

/Lennart

Då åkte jag alltså med groenis igår. Känner igen skägget!
Hur många bussar behövs för att klara ett ankommande tåg i rusningstid vid Spånga? 35D passerar ju Jakan som är en av de större stationerna i Sverige.

Björn Forslund

Kolla också DHK051, en belgisk EOS som begimporterats. EOS slutade tillverkas i början av 2000-talet när Van Hool tog över.

Lars-Håkan_E

Är det Nobina som har kontraktet på ersättningen åt Stockholmståg? och som har lejt in dessa?

Bussmicke

Citat från: Björn Forslund skrivet 01 augusti 2014, 12:44:50 PM
Kolla också DHK051, en belgisk EOS som begimporterats. EOS slutade tillverkas i början av 2000-talet när Van Hool tog över.
Den fick jag på bild. 
Ikarusen,  fd Norrlandskusten och ledvagnarna likaså.  Är på väg hem till Västerås för att jobba extra ikväll
//Bussmicke.

Tommy E

Vad är det för bussar som tillkommer?
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

groenis

Tror att några från Ellenius och Håbo buss har några turer Spånga,Barkarby,Jakobsberg,Kallhäll.

Björn jag tittade efter dig men så många människor så hinner man aldrig se alla , höll på att missa min egna mamma och systerdotter i Spånga

Skägget har varit större fick ofta smeknamnet "jultomten" när man kör kryssningsgäster.

/Lennart

Niclas Rosenius

/Lennart

Tyckte väl att jag kände igen herrn bakom ratten  ;)

//Niclas

Bussmicke

Nu finns mina bilder på hemsidan, visar bara dessa. Resten är redan visat.
//Bussmicke.