Huvudmeny

Linje 65

Startat av Mr G, 17 juli 2014, 15:09:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G

För cirka 10 år sen sprang jag väldigt mycket och långt och påbörjade då ett projekt med att springa längs Stockholms spårvägslinjer. Jag började med linje 1, Norrmalmstorg-Rosenlund, sen fortsatte jag med linje 2, 3 osv ända upp till 27 som var det högsta numret. Det var ett kul sätt att springa på så jag fortsatte med Stockholms Spårvägars busslinjer från linje 30 och uppåt, och kom ända till 63 innan något annat kom emellan. Några år senare fortsatte jag med 64:an, Kristinehovsgatan-Långsjö-Skanstull, men det blev bara en engångsinsats, och det är bra många år sen nu. Men jag har inte glömt detta, utan har länge väntat på en fortsättning, och i söndags blev det äntligen av. Jag tog mig ut till Långbro Torg och sprang sen 65:ans väg in till Kristinehovsgatan. Tröjan var felskyltad, men det var nog ingen som märkte
吉先生

Ingwar Åfeldt

Förvisso ett säreget sätt att hålla konditionen uppe, linjespringning! Att ha linje 71 på tröjan var ju inte helt fel, 65 och 71 hade ju gemensam linjesträckning på Johan Skyttes väg.  :)

M v h
Ingwar

Gunnar D

Föredömligt!
Har själv joggat/gått utmed bl.a. linje 16 (Slussen-Mälarhöjden) och Göteborg C-Gräfsnäs (VGJ). Den sistnämnda sträckan dock uppdelad på olika tillfällen.

/Gunnar

robergh

Citat från: Ingwar Åfeldt skrivet 17 juli 2014, 16:10:54 PM
Förvisso ett säreget sätt att hålla konditionen uppe, linjespringning! Att ha linje 71 på tröjan var ju inte helt fel, 65 och 71 hade ju gemensam linjesträckning på Johan Skyttes väg.  :)

M v h
Ingwar

Jag har också gett absolution till Mr G för felskyltningen i och med den gemensamma linjesträckning men samtidigt kan man ju även se det som att felskyltningen blir ännu allvarligare om folk kan ta fel! ;) :D ;D

Mr H

Leyland

Imponerande! Kanske något att utveckla till årliga lopp, för återvärvningen av en ny generation intresserade.

Men var läser jag tiden? ;)

Mr G

Tiden var 59 min och 51 sek, distansen 9,90 km, tempo 6 min 3 sek per km, brända kalorier 779 (hur man nu kan veta det?) Springer inte så fort längre, men är glad om jag kommer under 6 min/km. Långsjö Torg nästa!
吉先生

robergh

Citat från: Mr G skrivet 17 juli 2014, 22:43:32 PM
Tiden var 59 min och 51 sek, distansen 9,90 km, tempo 6 min 3 sek per km, brända kalorier 779 (hur man nu kan veta det?) Springer inte så fort längre, men är glad om jag kommer under 6 min/km. Långsjö Torg nästa!

Ja verkligen imponerande! Men ett utvecklingsförslag bara, du kan väl rasta vid de gamla hållstationerna, du vet Långsjöplan och de andra "metropolerna"! Räknar med att du ringer på om sisådär 10 år när du springer linje 704!

Vilken årgång av linje 26 sprang du?

Bra jobbat!

Mr H