Nylevererade Keolis 7173 på 2:an - 4 juli 2014

Startat av Mikael T Nilsson, 04 juli 2014, 15:04:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Hej,

Tidigare har det visats bilder på Söderhallens nya gasbussar (MAN led) på 3:an. Idag hade man även tursatt nya gasledvagnar på 2:an.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

NHK

Nytt giv beträffande hållplatsangivelsen i bussen

Mikael T Nilsson

Citat från: NHK skrivet 04 juli 2014, 15:32:47 PM

Intressant! Nu blir det mycket tydligare för resenärerna.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

eldani

Det var bra med en såda tydlig tavla som man kan se hållplatser  som kommer sedan. För vad jag vet så har UL haft något lika systen bra länge För dom gånger jag har åkt med UL 805 från Hallstavik till Uppsalla. Jag hoppas att SL inför det på alla bussar i SL trafiken.

Bernt Talbrant

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 04 juli 2014, 15:04:06 PM

Hej,

Tidigare har det visats bilder på Söderhallens nya gasbussar (MAN led) på 3:an. Idag hade man även tursatt nya gasledvagnar på 2:an.

Jag såg ingen ny på 2:an i onsdags men redan på torsdagseftermiddagen rullade 7173 som framgår av min tråd.

Johan B

Inga lysrör i taket på dessa? Ser bara spotlights.

Bussmicke

Va?  Har SL redan upptäckt det där. Det har vu redan i Västerås och tillsammans med en gps-karta
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

5783

Citat från: Bussmicke skrivet 04 juli 2014, 19:29:51 PM
Va?  Har SL redan upptäckt det där. Det har vu redan i Västerås och tillsammans med en gps-karta

Fanns i Prag långt före Västerås om vi ska jämföra och vara spydiga.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bisquit

Ja och på Sveriges framsida har man brukat detta under en lång tid. Där kan man även plocka fram i appen var bussen nästa exakt, befinner sig.
Men Stockholm har alltid var lite efter vad gäller nymodigheter. Å snedvriden syn på vad man bör sätta in för busstyp på en del linjer..
Nää tack och lov för att den finns dem med förstånd! 8)