Ny buss på tvåan [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 04 juli 2014, 00:25:09 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Jag gör en egen variant på Hobgoblins tråd. :) Keolis 7173 rullade på torsdagseftermiddagen på linje 2 och bilderna nedan är (som synes) tagna på Hamngatan.

Mikael T Nilsson

Trevligt! Hittills har vi bara sett 7173 av de nya bussarna på linje 2.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Svoca

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 04 juli 2014, 17:25:43 PM
Trevligt! Hittills har vi bara sett 7173 av de nya bussarna på linje 2.
Det har rullat flera av de nya MAN led på både linje 2 & 3. Premiärdag var onsdag 2 juli. Ett 10-tal är klara för trafik. Högsta nr hittills är 7180 i Söderhallen. Dock ej i trafik ännu.

Mikael T Nilsson

Citat från: Svoca skrivet 05 juli 2014, 14:25:26 PM
Det har rullat flera av de nya MAN led på både linje 2 & 3. Premiärdag var onsdag 2 juli. Ett 10-tal är klara för trafik. Högsta nr hittills är 7180 i Söderhallen. Dock ej i trafik ännu.

Tack för uppgiften! Vad gäller Hornsberg och Frihamnen verkar de nya ledvagnarna i 4000-serien hittills endast trafikera linje 4. Jag har ännu inte sett någon av dessa nya vagnar på 1:an.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 07 juli 2014, 09:35:25 AM
Tack för uppgiften! Vad gäller Hornsberg och Frihamnen verkar de nya ledvagnarna i 4000-serien hittills endast trafikera linje 4. Jag har ännu inte sett någon av dessa nya vagnar på 1:an.
Bra att veta att inför kommande fredag

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Andreas91

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 07 juli 2014, 09:35:25 AM

Då kan jag meddela att 4013 lämnade "Fältan" i riktning mot St. Essingen för några min sen. :)

Bussmicke

Jaha ja då får det bli Fridhemsplan med omnejd också
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

roggek

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 04 juli 2014, 00:25:09 AM
Jag gör en egen variant på Hobgoblins tråd. :) Keolis 7173 rullade på torsdagseftermiddagen på linje 2 och bilderna nedan är (som synes) tagna på Hamngatan.

Felet på bilderna är att det saknas två trolleystänger baktill på bussen... :-\
(Ledningen finns ju där... Det behövs visserligen en till bredvid...)

Mikael T Nilsson

Citat från: Andreas91 skrivet 07 juli 2014, 21:59:05 PM
Då kan jag meddela att 4013 lämnade "Fältan" i riktning mot St. Essingen för några min sen. :)

Där ser man. Då har nya vagnar börjat tursättas på alla stomlinjer i innerstaden.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Bussmicke

Kommer ganska gott om 40xx vid Fridhemsplan. Ett 10-tal under en timme
//Bussmicke.