Keolis is back in town... :-)

Startat av virtual1, 03 juli 2014, 23:49:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Åtta år sen sist Keolis (Busslink) körde omkring i de här trakterna, men nu är man här igen =) - trodde folk skulle kastat sig på tåget hit för att fota premiären, men tydligen inte - tur att det var lugnare på jobbet så man kunde ta sig en liten biltur hit idag då...

Som en bonus har vi Gamla Arriva 6249 som fått nytt liv =) - osäker på inventarienummer och brukare dock...

Såg bara 81XX i stadstrafiken, 2323 syntes också på 253:an - undrar vad man kör med i Falun, hann inte dit idag...

AdmirT

Jag fotade också i Borlänge i måndags :)
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Ted Selander

Trevligt att få se den speciella flaggningen som pågick ett par dagar. Litet ovanligt, med operatör och huvudman flaggandes i var sitt hörn.

virtual1

allan 99

Favorit buss Nobina 2012
Gillat bussar sen jag var liten

AdmirT

Citat från: virtual1 skrivet 04 juli 2014, 09:30:25 AM
Bilder? :-D

Har cirka 1000 bilder att redigera så Det kommer ta lite tid :( men ska göra mitt yttersta!! :)
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Merikarhu

Enbart begagnade bussar som används i detta avtal?

/Merikarhu

Tommy E

Citat från: Merikarhu skrivet 04 juli 2014, 13:27:46 PM
Enbart begagnade bussar som används i detta avtal?

/Merikarhu

Det har väl pratats om några nya Scaniabussar? Dock vet jag inte hur många eller när de ska dyka upp. Undertecknad kommer i alla fall sannolikt dyka upp i Dalarna den 18 juli.
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Ted Selander

Citat från: Tommy E skrivet 04 juli 2014, 14:07:26 PM
Det har väl pratats om några nya Scaniabussar? Dock vet jag inte hur många eller när de ska dyka upp. Undertecknad kommer i alla fall sannolikt dyka upp i Dalarna den 18 juli.

Jag är inte helt säker, kan möjligen vara OmniExpresser. Fem nya komfortbussar ska det bli i varje fall, till hösten.

Bussmicke

Suck din Orm :) ,  nu sabbade du mitt nöje.  Var där idag
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Ted S skrivet 04 juli 2014, 15:23:12 PM
Jag är inte helt säker, kan möjligen vara OmniExpresser. Fem nya komfortbussar ska det bli i varje fall, till hösten.
För trafiken mellan Borlänge och Falun?
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

th-drummer

Har sett Scania kortbussar på 253/254 i flera dagar, idag såg jag dessutom en ledbuss i trafik på en av dessa linjer på väg från Falun till Borlänge runt 07 tiden i morse. Tyvärr ingen bild som förevigar den ovanliga händelsen. Har personligen inte sett en ledbuss i trafik i Borlänge sedan Connex-tiden.   

Jan

Hoppas att denna lack ändras till nästa avtal, för vacker är den inte.
I branschen i 40 år

Lars-Håkan_E

Citat från: Jan skrivet 04 juli 2014, 19:12:43 PM
Hoppas att denna lack ändras till nästa avtal, för vacker är den inte.

Men billig är den, både från början och vid plåtskador. Jfr Västernorrland också.

Länen lägger pengar på annat än dyr design, typ Jämtland :-)

Med tanke på alla plåtskador som bussarna får rätt snabbt så är det förhoppningsvis så att man har råd att laga och lacka nu.

Bussmicke

Citat från: th-drummer skrivet 04 juli 2014, 18:47:56 PM
Har sett Scania kortbussar på 253/254 i flera dagar, idag såg jag dessutom en ledbuss i trafik på en av dessa linjer på väg från Falun till Borlänge runt 07 tiden i morse. Tyvärr ingen bild som förevigar den ovanliga händelsen. Har personligen inte sett en ledbuss i trafik i Borlänge sedan Connex-tiden.
8103 körde 64 Sundborn och 20 Vika idag.
En fd Nobina Omnicity Etanol kortvagn körde 260 idag
//Bussmicke.