Keolis is back in town... :-)

Startat av virtual1, 03 juli 2014, 23:49:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

pn81

Citat från: Bussmicke skrivet 04 juli 2014, 18:14:36 PM
För trafiken mellan Borlänge och Falun?
Det tror jag inte. Det brukar gå lågentréboggibussar mellan Falun och Borlänge. Jag tror snarare att eventuella OmniExpressbussar ska gå på längre linjer som t e x mellan Borlänge och Malung och möjligen mellan Falun och Mora. Jag tycker mig ha hört någonstans att det skulle komma sju nya "komfortbussar" (med högre standard och fritt internet m m) till Falun/Borlänge men jag vet inte säkert vilken bussmodell det skulle bli. Dalatrafik har använt begreppet "stråkbussar" (eller möjligen "stråklinjer") men ingen tycks veta vad de menar med det.

j-a

Citat från: pn81 skrivet 05 juli 2014, 00:01:52 AM
Det tror jag inte. Det brukar gå lågentréboggibussar mellan Falun och Borlänge. Jag tror snarare att eventuella OmniExpressbussar ska gå på längre linjer som t e x mellan Borlänge och Malung och möjligen mellan Falun och Mora. Jag tycker mig ha hört någonstans att det skulle komma sju nya "komfortbussar" (med högre standard och fritt internet m m) till Falun/Borlänge men jag vet inte säkert vilken bussmodell det skulle bli. Dalatrafik har använt begreppet "stråkbussar" (eller möjligen "stråklinjer") men ingen tycks veta vad de menar med det.
Ja något bättre borde väl Keolis ha kunnat hitta att köra sitt omlopp på 257an med än de bussar dom kört med under veckan :( kunde väl inte va någon överaskning att dom skulle köra en del turer där :( 8500 lågentre är väl inte den mest passande busstypen på linjer över 20mil :(

pn81

Citat från: th-drummer skrivet 04 juli 2014, 18:47:56 PM
Har sett Scania kortbussar på 253/254 i flera dagar, idag såg jag dessutom en ledbuss i trafik på en av dessa linjer på väg från Falun till Borlänge runt 07 tiden i morse. Tyvärr ingen bild som förevigar den ovanliga händelsen. Har personligen inte sett en ledbuss i trafik i Borlänge sedan Connex-tiden.   
Citat från: Bussmicke skrivet 04 juli 2014, 19:28:08 PM
8103 körde 64 Sundborn och 20 Vika idag.
En fd Nobina Omnicity Etanol kortvagn körde 260 idag
Man har inte riktigt lyckats få fram tillräckligt många lågentréboggibussar än så det har körts en del stadsbussar mellan Falun och Borlänge och på diverse landsortslinjer i några dagar. I Falun har man också kvar majoriteten av de gamla etanolbussarna ett litet tag till så det finns väldig gott om stadsbussar just nu.

Bussmicke

Vilka tider rullar det omloppet från Borlänge på 257?
Det var inte så många etanolbussar ute.  Nån ledbuss och kanske 5-8 kortvagnar?  Får kolla igenom dagens bilder för utröna vilka som var ute.  Vet inte om jag tog alla som var ute.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

j-a

Citat från: Bussmicke skrivet 05 juli 2014, 00:32:31 AM
Vilka tider rullar det omloppet från Borlänge på 257?
Det var inte så många etanolbussar ute.  Nån ledbuss och kanske 5-8 kortvagnar?  Får kolla igenom dagens bilder för utröna vilka som var ute.  Vet inte om jag tog alla som var ute.

//Bussmicke
www.bussmicke.se
6.25 från Borlänge till Sälen,retur 12.00 från Sälen som 157a till Malung,sedan 257 till Borlänge.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 04 juli 2014, 18:12:26 PM
Suck din Orm :) ,  nu sabbade du mitt nöje.  Var där idag

Haha ;-) - du får vara snabbare ;-)

Bussmicke

Lite svårt när lediga dagar är som de är. Nu när jag inte fick bli först den här gången heller så är det inte lika kul att lägga ut.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ted Selander

Citat från: Ted S skrivet 04 juli 2014, 15:23:12 PM
Jag är inte helt säker, kan möjligen vara OmniExpresser. Fem nya komfortbussar ska det bli i varje fall, till hösten.

Kan bekräfta fem OmniExpress boggi, leverans november/december. Har dock inte en susning om deras blivande trafikuppdrag.

Bussmicke

Några bilder från Falun, notera hur torftigt bussarna är i ordninggjorda. bara lite vitt nedtill på långsidorna. Bara 8302 ser anständig ut. Hoppas dock detta fixas inom kort.
I början av veckan borde man haft flrea etanolledbussar i trafik och således möjlighet att fixat till folieringen på bussarna.

//Bussmicke.

P.Ek

Någon som vet vad Keolis kör med på Säters linje 29? Passerade Säter men hann aldrig checka vad som rullade där. Kan det möjligen vara Omnilink likt Borlänges stadslinjer?

Bussfanatikern

Citat från: Bussmicke skrivet 05 juli 2014, 12:50:29 PM
Några bilder från Falun, notera hur torftigt bussarna är i ordninggjorda. bara lite vitt nedtill på långsidorna. Bara 8302 ser anständig ut. Hoppas dock detta fixas inom kort.
I början av veckan borde man haft flrea etanolledbussar i trafik och således möjlighet att fixat till folieringen på bussarna.

Av dessa bilder syns inte ett jota.

1896

Citat från: P.Ek skrivet 08 juli 2014, 21:34:30 PM
Någon som vet vad Keolis kör med på Säters linje 29? Passerade Säter men hann aldrig checka vad som rullade där. Kan det möjligen vara Omnilink likt Borlänges stadslinjer?

Den körs väl av Västanhede ?  ???

P.Ek

Citat från: Kung Vasa skrivet 09 juli 2014, 08:20:02 AM
Den körs väl av Västanhede ?  ???

Mycket möjligt, trodde att Borlänge hade hand om den.